zondag 19 juni 2011

WIP

Hallo allemaal,

Zo, een paar dagen veel uren gewerkt, en nu lekker weekend. Geen weer om buiten bezig te kunnen gaan, dus neem ik het er lekker van, en heb ik gisteren lekker mijn (lange) lijst met favoriete handwerkblogs zitten lezen, en ben ik vandaag aan de slag met het afmaken van het een en ander.

De blauw-wit gestreepte trui ben ik in elkaar aan het zetten. Dat is voor mij een langzaam proces. Ik doe daar (helaas) vaak weken over, omdat ik iedere keer maar een klein stukje kan naaien. Dan gaan mijn vingers sintelen en voel ik de naald niet meer in mijn hand, en kan ik dus niet verder. Tja, na 30 jaar fibro ben ik aan dit soort dingen gewend hoor, maar het blijft vervelend. Want dan heb je je breiwerk af, en kun je nog laaaannnngggg niet je nieuwe trui of vest gaan dragen, omdat je het niet in elkaar gezet krijgt.
Dus jullie zullen nog een tijdje moeten wachten op een foto van de trui.

Verder ben ik lekker aan het breien aan de alternatieve Hitchhiker. Zal even een fotootje maken hoe hij nu is:
Al flink lang dus, het bolletje wol dat er naast ligt is het enige wat ik nog heb van de 3 bollen Drops Fabel waar ik hem uit maak. Zoals jullie kunnen zien zal het echt nodig zijn om de sjaal op te spannen, want hij krult aan beide kanten om (Lol, ik zie nu dat ik een stukje teen heb meegefotografeerd).

Dit is een heel makkelijk werkje, je hoeft eigenlijk niet op te letten, behalve dan op tijd meerderen-minderen. Dus prima geschikt om even op te pakken bij de tv.

Tja, en dat betekent dat er wel weer een nieuw werk opgezet kan gaan worden, waar ik wat meer de aandacht bij moet houden. Ga ik dus zo aan beginnen: de paarse trui die ik eerder aankondigde, naar het model van garnstudio. Zo stom, ben ik vrijdag langs de Zeeman gelopen, liep nog even te denken om binnen te gaan kijken of er nieuwe wolletjes zijn, besloot "dapper" door te stappen en me niet in de verleiding te gaan brengen om nieuwe wol te kopen. Ik heb er toen dus helemaal niet meer aan gedacht dat ik die paarse wol bij wilde kopen! Stom zeg, nou ja, komt later dan nog wel.

Ook bij deze trui geldt: ik gebruik het patroon als handleiding, maar zal de trui op mijn eigen wijze breien. Zo vind ik het prachtig, een rondgebreide trui, maar deze wol is te dik en zwaar voor mij, om het hele lijf rond te kunnen breien. Dan wordt het breiwerk gewoonweg te zwaar voor mij (alweer dankzij de fibro) en zal ik het dus niet kunnen afbreien. Dus ik maak gewoon een apart voor- en achterpand, en dat ga ik dan aan elkaar zetten.

Nou, ik ga lekker aan de slag, fijne zondag verder!
Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten