zaterdag 25 juni 2011

leesvoer

Tsjonge, wat gaat de tijd soms snel, mijn laatste berichtje is alweer van 6 dagen geleden.

De eerste dagen van de afgelopen week kon ik mijn handen en armen slecht gebruiken, dus in mijn vrije tijd ben ik niet gaan handwerken maar gaan lezen. Ik schreef al eerder over een boek van Jennifer Chiaverini, dat ik in het begin lastig vond om te lezen, omdat er heel veel quilt-termen in voor kwamen, en ik niets van quilten weet.
Ik heb het boek wel uitgelezen, het verhaal eromheen vond ik leuk.

Nu ben ik aan het lezen in een ander boek van Jennifer: Het geheim van de quilters.

Dit boek vind ik een stuk leuker om te lezen. Het speelt zich ook weer af op Elm Creek Manor, het familielandgoed van hoofdpersoon Sylvia Compson. Zij organiseert quiltkampen op het landgoed. In het andere boek werd zo'n quiltkamp min of meer gevolgd. In dit boek gaat het om de geschiedenis van Elm Creek Manor en de voorouders van Sylvia. Ik vind geschiedenis en genealogie (stamboomonderzoek) erg leuk, dus best logisch dat dit boek mij meer aanspreekt.
Naar aanleiding van een quilt die iemand haar toont, en die is vernoemd naar het landgoed, gaat zij op zolder op zoek naar een oude dekenkist, waarvan zij als kind de sleutel ontving. In de kist treft zij een paar oude quilts aan, en het dagboek van een oudtante. En door dit te gaan lezen komt zij steeds meer te weten over haar voorouders, en hoe die leefden in de tijd dat men nog slaven had.

Het boek ligt nu al weer een paar dagen dichtgeslagen, want de afgelopen dagen kon ik weer beter uit de voeten (of eigenlijk: handen) en ben ik aan het breien geweest aan de Hitchhiker. Gisterenavond was die af. Nu ga ik straks de draadjes wegwerken, en morgen opspannen. Ben reuze benieuwd hoe het er dan uit gaat zien!

En verder heb ik vandaag ook de streep-trui in elkaar genaaid. Daar ga ik straks nog een randje aan maken rond de hals, en dan is die ook weer af. Moet nog even bedenken hoe ik dat randje maak, breien of haken, en met welke steekjes precies.

Ik zal er morgen een foto van maken, en hier op het blog zetten.

Ik vind het erg leuk dat ik nu al 4 volgers heb. Hetty, ik heb geprobeerd je een persoonlijk mailtje te sturen, maar dat lukt niet, dus daarom heet ik je hier maar van harte welkom!

Ik wens iedereen een fijne zaterdagavond!
Anja









Geen opmerkingen:

Een reactie posten