dinsdag 7 juni 2011

foto's WIP's

Zaterdag schreef ik dat ik foto's zou maken van de trui waaraan ik bezig ben, en schreef ik over een sjaaltje dat ik aan het haken ben.
Hierbij de beloofde foto's van de trui:
Dit is dus het lijf. Ik brei het op een rondbreinaald, dan heb je geen zijnaden, vind ik wel zo mooi, zeker bij katoen.
De witte en donkerblauwe katoen is van de Aldi. Jaren geleden gekocht. De lichtblauwe is Lanarte Cotton de Luxe, een restant-bol van een trui die mijn moeder jaren geleden voor haarzelf breide.
Nog een fotootje van wat dichterbij, zijn de kabeltjes misschien iets beter te zien:
Het boord heeft dus een kabelpatroon, en over de trui verspreid ook kabeltjes in het wit en donkerblauw, om te voorkomen dat het een heel saaie trui wordt.
Ik brei truien eigenlijk altijd min of meer "op gevoel". Ik volg niet een patroon, maar bedenk zelf een beetje wat ik wil, kies een boordpatroon uit, en breiende-weg ontstaat de trui eigenlijk. Zo besloot ik bij deze trui een witte en een donkerblauwe mouw te breien. Die heb ik eerst gemaakt, kon ik zien hoeveel katoen daar in ging zitten, en kon ik dus uitrekenen of ik toe zou komen met de katoen die ik nog had voor het lijf. Zou ik tekort zijn gekomen had ik er gewoon nog een kleur aan toegevoegd, of 1 of andere afbeelding op het voorpand ingebreid ofzo.
De schoudernaden vind ik bij een katoenen trui vaak niet zo mooi. Daarom heb ik daar iets anders voor bedacht: dezelfde kabel als in de boorden, en die dan over mijn schouder door laten lopen en aan het achterpand vastmaken.
Oeps, dit omschrijf ik geloof ik niet zo duidelijk. Nou ja, als ik zover ben zal ik er wel een foto van maken, dan spreekt het waarschijnlijk voor zich.

En ik was een sjaaltje gaan haken in broomstick-lace. Ik vind het heel erg leuk om te doen, en de kleur van het sjaaltje zou heel mooi combineren bij het nieuwe winterjack dat ik in de uitverkoop kocht, maar ik vind het gewoon geen goede combinatie. Het is een heel sportief jack, en het sjaaltje wordt toch wat "ouderwets". Dus wordt het geen sjaaltje, ik denk dat ik er een kussentje van ga maken, en dan met een ander kleurtje combineren ofzo.
Zo ziet het eruit. Erg lastig om dit duidelijk te fotograferen. En het ziet er zo ook nogal rommelig uit terwijl het in het echt niet zo is. Had het even wat netter moeten neerleggen voor ik een foto maakte!
Aldoende leert men.
Dit zijn de 2 bolletjes die ik ooit in een pakketje bij de kringloop kocht, haaknaald 2,5 en breinaald 10 gebruik ik. Nou, ga er gewoon mee door, en dan lezen jullie hier vanzelf wel een keertje wat het uiteindelijk is geworden.

Ga nu gauw verder aan mijn huishoudelijke taken, moet nu eenmaal ook gebeuren.
Allemaal een fijne dinsdag!
Anja

3 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor je reactie op mijn blog.
    Ik ben aan het leren om om te gaan met het overspannen zijn, door o.a. zoveel mogelijk dwang weg te halen.
    Verder moet ik nog leren om naar bepaalde mensen eerlijk te zijn over hoe ik me voel, en dus niet zeggen dat het goed met me gaat, terwijl ik eigenlijk een ......(vul zelf maar in)dag heb.
    Ik ben maar meteen volger geworden, kom zeker vaker lezen en iets achterlaten.

    Groetjes,
    Anna Martijne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Anna Martijne,

    Graag gedaan hoor. Het is ook moeilijk, eerlijk zeggen dat het helemaal niet zo goed met je gaat. Ik vind het erg dapper van je dat je dat plaatste op het wereld-wijde-web, en dacht dat je best een kleine ondersteuning kon gebruiken.

    Wat leuk dat je volger bent geworden! Mijn allereerste! Ik ben nog geen week geleden begonnen met dit blog, en het is zoals ik bij anderen altijd al las: Ontzettend LEUK en Ontzettend Verslavend (lol).
    Jij staat in mijn lijst van favorieten, maar nu ik zelf een blog heb kan ik ook volger worden op andere blogs toch? Dan ga ik dat bij mijn volgende rondje blogs-lezen maar eens doen!
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer toch dat dat hh altijd weer terug komt Dat gaat altijd ten koste van onze handwerktijd....ggrrr

    BeantwoordenVerwijderen