zaterdag 11 juni 2011

katoenen trui

Zo, het is hier een paar dagen stil gebleven, maar ja, er kan natuurlijk niet alleen maar tijd besteed worden aan handwerken en bloggen, er is ook nog zoiets als het verzorgen van het huishouden/gezin/beestenboel, en er moeten ook nog centjes verdiend worden om weer mooie wolletjes te kunnen kopen.

Vanmiddag heb ik de trui nog eens op de foto gezet, zoals die op dat moment was.
Ik dacht dat ik de panden nu op de juiste hoogte had gebreid om de schouderpas te gaan breien.
Op de grond gelegd, opgemeten, ja hoor, zou moeten kloppen.
Passen, en wat bleek? Er hoefde helemaal geen schouderpas meer op, want de panden waren al op de goede lengte. Tja, dat heb je met katoen, dat zakt best wel uit.
Dus ga ik van het voorpand de bovenste donkerblauwe rand weer afhalen, en dan opnieuw breien, met een halsopening erin.
Dat wil ik vanavond doen, en dan wassen en blokken. Morgen wordt er droger weer opgegeven, dus hopelijk is alles morgenavond droog, kan ik de trui in elkaar maken.
Dit is de foto van vanmiddag:

Ik ga nu eerst even een lekker warm bad nemen, lekker met een biebboek.
Ik ben het boek "De vriendschapsquilt" van Jennifer Chiaverini aan het lezen. In het begin vond ik het een lastig boek om te lezen. Er zijn meerdere hoofdpersonen, en steeds versprong het verhaal naar iemand anders, zonder dat er bijvoorbeeld dmv een nieuw hoofdstuk duidelijk was dat het over iemand anders ging.
Misschien scheelt het ook wel dat dit boek over quilten gaat (over mensen die elkaar ontmoeten tijdens een quiltkamp). Ik quilt niet, ik vind het wel mooi om van anderen te zien, maar ken bijvoorbeeld niet de namen van de verschillende blokken en technieken, en dat maakt het lezen misschien toch wat lastiger.
Dit is een afbeelding van het boek:
Ik wil iedereen overigens even bedanken die een reactie heeft gegeven op mijn blog.
Wat ontzettend leuk!
Ik heb net even gekeken, ben dit blog 8 dagen geleden pas begonnen, en nu al zijn 98 mensen langs geweest. Ongelofelijk vind ik dat.
En ik heb zelfs al 3 volgers. Echt heel erg leuk allemaal!

Iedereen een fijn vervolg van dit (lange) Pinksterweekend.
Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten