woensdag 7 september 2011

vest vordert gestaag

Het vest dat ik aan het breien ben van aller (rest)bolletjes vordert gestaag. In het begin was het best een telwerk, maar nu het wat groter is geworden kun je heel goed zien waar je moet meerderen. Dus is het ook een geschikt werkje om 's avonds een uurtje aan te breien, terwijl ik blogs zit te lezen of tv kijk.
Gisteren heb ik foto's gemaakt, toen de zon zich even liet zien. Het zag er toen zo uit:
Zoals je op foto kunt zien brei ik de hoofdkleur met een dubbele draad (2 bolletjes paars zijn er te zien). De eerste kleur die ik ertussendoor breide, was dikke wol en daarvan heb ik een enkele draad gebruikt. De tweede inbrei-wol was wat dunner, en die is met een dubbele draad gebreid, en de kleur waar ik nu mee bezig ben is zoveel dunner, dat ik die met 3 draden tegelijk brei, vandaar dat je daarvan 3 bolletjes ziet liggen.
Herken je die trouwens? Yep, die gebruikte ik voor wat lapjes met de broomstick-steek (zie mijn berichtje van 7 juni).  Ik vond het leuk om die steek eens uit te proberen, maar het resultaat vond ik met deze bolletjes wat tegenvallen, dus heb ik die weer uitgetrokken, en nu gebruik ik ze dus gewoon in mijn nieuwe vest.
Zo, jullie zijn weer bijgepraat. Ik denk dat ik pas in het weekend weer zal toekomen aan een nieuw bericht, vanavond moet ik werken, morgenmiddag en -avond ook, en vrijdag (op mijn verjaardag) werk ik ochtend en middag, en ga ik 's avonds lekker op pad met mijn dochter.
Dus iedereen een fijne dag gewenst, en tot ergens in het weekend!
Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten