zondag 30 oktober 2011

Wie wat bewaart...

... die heeft wat. Ik heb al eerder verteld dat ik de meeste handwerkspullen heb weggedaan/weggegeven.
Toch zijn er nog wat spulletjes bewaard gebleven, o.a. een stapel leuke stofjes uit de tijd dat ik kaarten maakte met stofjes. Ook had ik nog wat aslan bewaard, zowel enkel- als dubbelzijdig. En zo kwam ik vanmiddag op het idee om eerst maar eens die saaie agenda te gaan pimpen.

Natuuuuuuuuuuuuuurlijk nam ik eerst een foto van de saaie omslag (niet dus!), koos een fleurig vlinderstofje uit, plakte die met dubbelzijdig aslan over de omslag heen, een soort kaften met stof dus. Vervolgens plakte ik met dezelfde stof op enkelzijdig aslan de binnenkanten af, en plakte ik om het geheel een laag enkelzijdig aslan, zodat de stof een beschermlaagje heeft.
En zie hier, mijn agenda voor het komende jaar:


Gewoon een leuk tussendoor werkje.

Het vest is ook nog op de foto gegaan. Zoals jullie weten kreeg ik maar liefst 3 bollen wol geRAKt door Mirjam. De bollen hebben hetzelfde kleurnummer, maar uiteraard een ander verfbad.
Afgelopen week heb ik 's avonds aan het vest zitten breien. Ik had het laatste gedeelte in tricotsteek nog met mijn eigen wol gebreid, en het (lange) boord in 2r 2av begon ik met de gekregen wol. En bij kunstlicht zag ik toen toch echt kleurverschil! Of was het mijn verbeelding? Ik besloot het werk weg te leggen tot ik het bij daglicht kon zien (vandaag) en ja hoor, je ziet kleurverschil, kijk maar:

Dus nu heb ik het uitgetrokken tot aan de roze rand, en ga ik het verder breien met de gekregen wol. Het wordt gebreid met dubbele draad, en mijn eigen restantdeel ga ik dan in de sluitbies gebruiken, 1 draad van mijn eigen wol en 1 draad van de gekregen wol samenbreien, dan zal het kleurverschil niet zo opvallen.

Om de afgelopen avonden niet zonder handwerkje te zitten, besloot ik een nieuw paar sokken te gaan breien. Ik had nog een restant van deze sokken:

Het was 44 gram, kijk:

Niet genoeg voor een paar sokken, maar ik wil er dit effen kleurtje doorheen mixen, gewoon her en der een wit randje:

Nu had ik me voorgenomen om voortaan mijn sokken te breien met effen wol voor de teen, hiel en boorden, maar om die nu in het wit te maken, dat vind ik niet zo'n goed plan. Dus met het nodige knip-en-plakwerk probeer ik die nu effen oranje te krijgen. Ik ben inmiddels al een stukje opgeschoten:
Bedenk ik me opeens dat ik de laatste dikke sokken die ik begin deze week maakte, hier ook nog niet heb laten zien:
Weer gebreid van sokkenwolletjes uit de kringloopzakken, ik heb 4 gram lichtgrijs en 7 gram donkergrijs overgehouden, en heb er weer een paar lekker dikke sokken bij, dus van mij mag de winter wel komen!
Zo, nu ga ik lekker een breiwerkje pakken, het is pas half 4, lekker lange dag door dat uurtje extra omdat we deze nacht de klok weer een uur terug hebben gezet. Een uur langer slapen doen wij nooit, we hebben gewoon een extra lange zondag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten