zaterdag 2 april 2016

kussentje

Ik heb het plan om alle (heel kleine) restjes garen die ik heb, op de één of andere manier te verwerken in projectjes. Ik heb al heel wat restjes gebruikt in sokken, want daarin kun je heel makkelijk kleine restjes verwerken.
In april is het thema bij de Duitstalige Ravelry-groep RestEnd kersenbloesems, oftewel roze/rood-achtige tinten.
Dit zijn de restjes die ik bij elkaar heb gezocht:
 Ik heb nog geen idee hoe deze sokken er precies gaan uitzien, waarschijnlijk iets met streepjes.
Maar ik ga er nog niet aan beginnen.

Ik had zin in een simpel haakwerkje tussendoor. Ons vakantiehuisje heeft witte muren, en gele kozijnen. De derde kleur die we in het huisje gebruiken is (licht)grijs. Het staat vrolijk, fris, en maakt de ruimtes optisch groter.
Ik ben niet zo'n fan van granny squares. Als kind had ik een sprei op mijn bed liggen die was gehaakt door mijn moeder. Gemaakt van allerlei restjes garen, heel bont, allemaal granny squares, aan elkaar gehaakt met zwart garen. En dat laatste maakte het naar mijn idee/herinnering een heel sombere sprei.

Wat ik wel een heel leuk patroon vind is de Afrikaanse bloem. Die wilde ik wel eens proberen.
Bij Karin aan de haak vond ik de Nederlandstalige beschrijving.

Ik zocht grijze en gele restjes bij elkaar. Witte bollen heb ik nog behoorlijk veel.
Ik begon met de middelste rondjes, en pakte gewoon steeds weer een ander garen.
en voor je het weet heb je dan een heleboel kleine rondjes.
En dan komt er nog een volgend randje omheen.Er bleken sommige precies dezelfde kleuren-garen-combinaties te hebben, toevallig, want ik pakte gewoon steeds een restje garen.
En vanavond had ik al een heel stapeltje. Ik heb inmiddels al deze bloemetjes af, en ben vanavond begonnen met het aan elkaar haken van de bloemetjes. He bah, dat wordt helemaal niet zoals ik het bedoelde! De bloemetjes bollen op! Dat is niet mijn bedoeling!! Nou ja, dan ga ik gewoon nog maar meer bloemetjes haken vanavond, en dan morgen maar eens kijken of ik het kan opspannen. Misschien moet ik gewoon eerst de bloemetjes blocken, en daarna pas aan elkaar haken.

Oh, ik heb niet eens verteld wat ik er van wil maken! Dit moeten een paar kussenhoesjes worden voor in ons vakantiehuisje. Gewoon een simpel maar leuk tussendoortje, waar ik weer aardig wat restjes garen in gebruik.

Morgen zal ik een foto maken van het rare bol trekken van de bloemetjes.
Fijne avond allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten