zondag 10 april 2016

ik maak weer eens iets met paars!

Hallo allemaal,

Het is alweer een week geleden dat ik hier voor het laatst wat schreef.
Het herstel van mijn handen duurde langer dan me lief was. De wondjes waren niet zo'n punt, maar mijn handen waren helemaal beurs. Ik heb fibromyalgie, en de spieren en pezen in mijn handen waren niet blij met deze "massage" door poeslief.

Maar in de loop van de week kon ik weer wat haken, en ben ik begonnen de geblockte Afrikaanse bloemen aan elkaar te haken:

Omdat ik nu eenmaal niet graag stil zit met mijn handen, besloot ik deze week om de 2 prachtige strengen wol die ik eerder dit jaar won bij de RestEnd groep om bollen te winden. Dat is niet zulk precisie-werk en ging me dus beter af.

Deze streng
ziet er nu zo uit:

en deze streng:


is deze bol geworden. En met deze laatste heb ik ook al een proeflapje gebreid:


Ik vind het garen veel te mooi om er sokken mee te breien, maar wat dan wel? Het is 550 meter. Ik dacht aan een zomertopje, maar de meeste patronen vragen om (veel) meer garen.
Maar, ik vond uiteindelijk een eenvoudig patroon, waarvoor ik 530 meter nodig zou hebben. Dat zou dus net moeten kunnen. Daarom heb ik ook het proeflapje gebreid. Want ik wil wel gaan uitkomen met het garen dat ik heb.
Dit is het patroon dat ik heb uitgekozen:
 Het heet Soleil, en is een gratis patroon, te vinden hier op Ravelry.
Het is een eenvoudig patroon, maar door de rand onderaan heeft het toch iets aparts. Nu maar hopen dat het kantwerk met dit meerkleurige garen net zo leuk wordt. Gisterenavond heb ik opgezet, en tot 2 keer toe weer uitgetrokken. Eigen schuld, het is niet moeilijk maar wel even goed tellen, en ik zat ondertussen een oude aflevering van Midsomer Murders te bekijken. Nou ja, driemaal scheepsrecht, dus dan moet het deze keer goed gaan komen.
Ik zal jullie het vervolg laten zien.
Fijne zondag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten