zondag 1 februari 2015

een nieuw paar(se) sokken!


Tada, ik ben braaf geweest, heb niet toegegeven aan de verleiding om aan iets nieuws te beginnen, maar heb braaf de 2e sok gebreid!

Vanmorgen dwarrelde de sneeuw hier naar beneden, en vanmiddag was het wel droog maar het bleef zo'n donkere winterdag, dus niet erg goed licht om foto's bij te maken.

Maar ik wilde ze jullie toch nog even laten zien. Ik ben er erg blij mee. Ze zijn in mijn favoriete kleur (paars), ze passen perfect, en ik heb zo weer mooi 42 gram aan restjes verwerkt tot iets nuttigs.

Hier nog een foto waar de restant-bolletjes ook op staan:

Rechts bovenaan het grootste restant, het verloopgaren van Drops Fabel,daarnaast de effen kleurtjes die ik gebruikte.
Op deze foto de restanten waarmee ik begon. Meest rechts de hoofdkleur, keek eens hoe weinig daar van overbleef (linksbovenaan bij de vorige foto). En van de 2 blauw-paarse bolletjes gebruikte ik alleen de grootste, want de 2 kleuren liggen wel erg dicht bij elkaar, dat leek me niet zo mooi bij de strepen.

Zo, en nu mag ik aan iets nieuws beginnen. Maar,,,,, ik heb eigenlijk nog 3 UFO's, die moet ik eerst maar eens onder handen nemen.
Zo heb ik de Afmaeli trui helemaal af qua breiwerk, maar ik moet de draadjes nog weg werken en dan de trui blocken.
Verder heb ik al heeeeeel lang een trui van Drops Alpaca op de naalden staan, die brei ik top-down en ik hoef alleen nog maar het laatste deel van lijf en mouwen te breien.
En tenslotte heb ik al een tijdje terug bruine restjes sowo uitgezocht en daarmee een paar dikke sokken opgezet. Dubbele draad, resten Drops Fabel en Scheepjeswol Zareska. Daar verwerk ik ook weer uitgetrokken sokken in. Net als bij de blauw-witte sokken die ik afgelopen week liet zien, had ik ook bruine sokken, gebreid van Drops Fabel, waarbij het voorste gedeelte van de voet dun werd terwijl de rest van de sok nog prima was. Dus uitgetrokken, en nu met dubbele draden een dik paar sokken van breien.
Ik heb een paar jaar geleden best een stapel sokken gebreid van Drops Fabel, en eerlijk gezegd vind ik de kwaliteit daarvan erg tegenvallen. Alle sokken worden al vrij snel dun bij tenen en bal van de voet, echt dat verwachtte ik niet bij zo'n bekend sokkenwolmerk.
Dus dat zal ik zeker niet meer kopen, maar de mooie gedeelten  en restantbollen weggooien, dat gaat me toch te ver. Wie weet als het samengebreid wordt met een sterker garen, dat het dan langer goed blijft. Ik probeer het uit.

Zo, en nu lekker een bakje thee en een breiwerkje, lekker een vrije avond, heerlijk met een breiwerkje op de bank, en de poes op schoot!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten