zaterdag 14 februari 2015

bezoek aan de Handwerkbeurs op Valentijnsdag

Valentijnsdag 14-02-2015

Zo, ons bezoek aan de Handwerkbeurs zit er weer op.
Het was een leuke dag, we hebben alle kramen (uiteindelijk) goed kunnen bekijken.
We begonnen helemaal achter aan, en zijn zigzaggend weer terug naar de uitgang gegaan.
Aanvankelijk was het best druk, en hebben we sommige kramen maar overgeslagen, omdat je er gewoonweg niet bij kon komen. Toen we de hele beurs over waren geweest, zijn we nog een keer zigzaggend terug gegaan, en inmiddels was het al zoveel rustiger geworden dat we de overgeslagen kramen alsnog goed konden bekijken.

Er was dit jaar niets nieuws onder de zon, dat viel ons eigenlijk een beetje tegen.
Zo hadden we verwacht het nieuwe Scheepjeswol Softfun denim te kunnen bekijken en voelen, maar dat zagen we nergens. Niet getreurd, we hebben deze week ook nog een bezoek aan de groothandel gepland staan, en daar kunnen we naar lieve lust voelen en bekijken! Wat zijn we toch een bofferds!

Schreef ik gisteren nog heel enthousiast over Grootmoeders Knoopendoos, de enige kraam waar we elk jaar aankopen deden, zul je zien dat we nu voor het eerst helemaal niets hebben gekocht bij hen.
Gewoon omdat we niets zagen dat we beslist wilden hebben.
En we kunnen gelukkig allebei heel goed genieten van "shoppen" zonder dat we geld hoeven uit te geven.

Uiteindelijk hebben we deze aankopen gedaan:
Sorry voor de slechte kwaliteit foto, even snel genomen voordat de schemering door zette.
Dochterlief kocht bij Bart & Francis 2 bollen zachtgroene wol. We zijn de samenstelling alweer vergeten, maar het is heerlijk zacht garen. Wat ze ermee gaat maken weet ze nog niet, maar dit garen moest beslist mee.
Zelf kocht ik een bol Strumpf- und Sportwolle, een sokkenwol die ik vaak tegen kom op Duitstalige blogs en Ravelry-groepen. Het wordt geprezen om de slijtvastheid. En aangezien ik graag handgebreide sokken draag, maar ook vrij snel delen van mijn sokken kapot loop, wil ik dit garen graag eens uitproberen. Het is denimblauw en bordeauxrood met ecru, ik zal proberen morgen er een betere kwaliteit foto van te maken.
Ik heb een erg hoge wreef, waardoor ik de grond alleen aanraak met het midden van mijn hiel, de bal van mijn voet en het midden van de grote teen. Mijn sokken zijn dan ook vaak nog heel mooi om te zien, terwijl vooral bij de bal van mijn voet de sokken gewoon helemaal weg slijten. Ik kan sokken mazen ja, en ook echt wel heel netjes en onzichtbaar, maar onder de bal van mijn voet voel ik dat toch zitten. Misschien zit het tussen m'n oren hoor, maar fijn dragen gemaasde sokken niet, als je de onderkant van de sok hebt gemaasd. Vind ik althans!

Oh, en dan zie je ook nog een klein zakje knoopjes liggen. Ik had op een eerdere Handwerkbeurs als eens knoopjes gekocht in dezelfde kleuren, maar toen ik de vorm van hartjes (links bovenaan op de foto).
En nu heb ik er vierkante knoopjes bijgekocht in dezelfde kleuren. Eens iets leuks bedenken om daar van te maken. (de 3 klosjes die ik toen kocht heb ik ook nog liggen!).
Op de Handwerkbeurs komen we altijd wel van dit soort leuke hebbe-dingetjes tegen, waar we eigenlijk niet echt een idee voor hebben wat we er mee willen maken, maar waarvan we zeker weten dat we er ooit iets leuks mee gaan doen.

Zo, en nu lekker op de bank, onze voetjes rust geven. Ik ben gisterenavond nog weer aan een paar sokken begonnen, ga ik lekker aan verder breien. Morgen zal ik foto's maken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten