woensdag 15 januari 2014

vervolg Alpaca trui

Hallo allemaal,

Met het mooie weer dat we afgelopen weekend hier hadden, ben ik vooral lekker bezig geweest in de tuin. Er was nog het nodige spit-werk te doen, en dat is nu gebeurd. Ligt te wachten tot er de vorst overheen komt. Maar goed, daar ziet het voorlopig niet naar uit.
Ik houd wel van de seizoenen, zou niet graag wonen in een land in de buurt van de Evenaar, het hele jaar rond ongeveer hetzelfde weer, nee, dat lijkt me maar saai.
Nu ben ik een koukleum en ik houd dan ook echt van de zomer, maar elk seizoen vind ik wel wat hebben.
De prachtige kleuren van de herfst, de mooie paddestoelen die je dan kunt zien, ik vind het heerlijk.
Maar als in het voorjaar de buitentemperaturen weer in de dubbele cijfers komen en je alle planten en bomen weer ziet uitlopen, dan kan ik daar ook enorm van genieten.
En daartussenin zit dan de winter. Sneeuw, schaatsen, ja, dat vind ik toch ook wel wat hebben hoor. Maar tot nu toe is het nog niet een winter te noemen, hier in Nederland. Ach nou ja, zo besparen we weer op stookkosten, denk ik dan maar.

Maar goed, zo druk als ik dit weekend overdag buiten bezig was, zo druk ben ik 's avonds aan het breien gegaan. Geen afspraken, gewoon lekker op de bank hangen, wat blogjes lezen, wat tv kijken, niks bijzonders, en ondertussen een leuk breiwerkje in mijn handen.

Ik ben eens aan het wegen gegaan, en het werd me wel duidelijk dat ik niet voldoende paarse Alpaca heb, om het middenstuk van de trui helemaal effen paars te breien. Dan kom ik van paars tekort, terwijl ik van de andere kleuren nogal wat overhoud.

Dus na een stukje paars ben ik nu weer kleurtjes gaan inbreken. Wil zo een stukje verder breien, en dan weer een baan effen paars, net zoals ik heb gedaan tussen de pas en deze baan met kleurtjes. En dan eindigen met onderin weer allemaal kleurtjes, net zoals de pas.

Ik vind de Alpaca fantastisch breien. Heb er nooit eerder mee gebreid en ik vond het ook best wel duur in aanschaf maar ik denk dat het het geld wel waard is. De trui voelt heerlijk warm en zacht aan, terwijl het eigenlijk maar dun materiaal is.

Nou goed, jullie zijn weer bijgepraat over de stand van zaken van mijn trui. Wat ik met de sprei ga doen weet ik nog niet, ik denk dat ik op enig moment de boel gewoon ga uittrekken en dan opnieuw haken met enkele draad, wordt de sprei minder dik maar wel groot genoeg om over een eenpersoonsbed te passen.

Fijne dag allemaal!
Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten