zaterdag 4 januari 2014

2014

Het is vandaag alweer de 4e dag van het nieuwe jaar. Nog net op tijd om jullie allemaal datgene toe te wensen wat jullie hopen dat 2014 jullie brengt!

Ik ben niet zo van de goede voornemens op 1 januari, ik vind dat je elke dag kunt leren van je fouten (maar ook van wat je juist wel goed hebt gedaan!).

In 2013 was ik al begonnen met cold sheep (geen wol/handwerk-aankopen doen) en dat wil ik het hele jaar 2014 gaan volhouden. Ik heb genoeg brei- en haaknaalden, breipatronen, knopen en overige attributen.

Mijn wol-voorraad is niet gigantisch. Maar ik heb een aantal kledingstukken  die me niet bevallen, en die ik dus ook nooit draag. Die wil ik uittrekken en er dan andere kledingstukken van maken, die me hopelijk beter zullen bevallen. Dus op die manier heb ik ruim voldoende wol om het hele jaar rond met veel plezier aan de slag te kunnen, zonder dat het me een cent kost.


Ik ga dit jaar zeker weer naar de Handwerkbeurs, dat is sinds een aantal jaren het jaarlijkse dagje-uit samen met mijn dochter. En ik ben dus ook van plan om daar alleen maar te gaan genieten, en ideeën op te doen, maar de portemonnee dicht te houden. We genieten er elk jaar allebei weer enorm van, dat dagje samen wolletjes en knoopjes enz. bekijken, maar ik heb echt ruim voldoende om dit jaar me op het handwerkgebied te kunnen vermaken.

Dit berichtje bevat duidelijk niet alleen maar tekst, maar allereerst een logo, en daarna een heleboel foto's van 1 van onze hondjes.

Het logo komt van Ravelry, van een groep waar ik bij ben aangesloten. Begonnen als 12-sweaters-in-2012 is het inmiddels dus 14 in 2014 geworden!! Geen idee of ik echt 14 stuks bovenkleding zal gaan maken dit jaar, maar ik heb genoeg plannen, dus ik wil het wel gaan proberen.

En verder dus allemaal fotootjes van onze lieve hondje, dat zichzelf niet goed warm kan houden in de winter. Dus heb ik een truitje voor haar gebreid. Met een kraag die over haar nek kan worden gedaan (zie 2e foto). Ik had wel een patroon voor een hondentrui, maar dat bleek totaal niet bij haar postuur te passen. Ze heeft namelijk een heel brede borstkas, en ook de glooiing van haar buik loopt heel anders dan bij de gemiddelde hond. Dus uiteindelijk heb ik gewoon zelf een trui gemaakt, aangepast aan haar maten, en ze vindt het heerlijk om de trui te dragen!

Ik had jullie ook nog beloofd om foto's te laten zien van wat ik had gemaakt als kerstcadeautjes. Laat ik nu zo dom zijn geweest om die foto's op de pc thuis te hebben gezet, en van de foto-camera te hebben gewist. Dus ik kan er nu, op mijn laptop, even niet over beschikken, maar zal dochterlief vragen om ze even door te sturen, zal ik ze z.s.m. alsnog hier plaatsen.

Zo, dat was mijn eerste berichtje van 2014. Ik had nog niet eerder ingelogd op blogger.com en zag net dat ik al meer dan 20000 bezoekers heb mogen ontvangen hier op mijn blogje. Leuk! Ik zou het ook heel leuk vinden om wat reacties van jullie te mogen ontvangen dit jaar!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten