maandag 5 december 2011

trui bijna klaar


Twee weken geleden liet ik het begin zien van een nieuwe trui. Toen was er alleen nog maar rood te zien. Inmiddels zijn de panden en de mouwen af. Zo zagen die er vanochtend uit, toen het zonnetje nog scheen en er voldoende licht was om ze op de foto te zetten:

Inmiddels zijn de armen aan de romp vastgemaakt, zijn alle naden gesloten en ben ik de "binnenboorden" aan het breien. Geen idee of dat eigenlijk een naam heeft, maar het zijn dus boorden die je niet ziet, omdat ik naar binnen toe omsla. Waarom ik die er dan aan brei? Omdat ik het prettiger vind dragen, ik brei meestal "gewone" boorden aan truien en vesten, maar deze keer koos ik voor een boordloze opzet. Als je er dan later, in tegengestelde richting dus, boordjes aan breit die je naar binnen slaat en vastzet, draagt dat prettiger (ik gebruik daarvoor bewust heel zachte wol) en het voorkomt dat de randen gaan omkrullen.
Ik geloof dat ik het in het verleden al eens heb laten zien, maar zal even een foto plaatsen van de blauw-witte trui die ik vorig jaar maakte, en waarbij ik toen foto's heb gemaakt van het proces.


De sokken zijn ook weer een klein stukje verder gebreid, maar snel gaat het niet, zo bevallen me niet qua kleurstelling, en dan brei ik er ook niet met plezier aan. Toch ga ik ze wel afmaken, zo verschrikkelijk zijn nu ook weer niet, maar gewoon niet wat ik ervan verwacht had. Ik zal een foto plaatsen zodra ze af zijn (ben nu ongeveer halverwege de benen, dus nog een stukje been + boord, dan zijn ze klaar). Maar dat zal waarschijnlijk pas in het weekend zijn, de komende 4 dagen werk ik overdag en 's avonds bij kunstlicht foto's maken geeft nu eenmaal geen mooie foto's.
Fijne week verder!

1 opmerking:

  1. Die trui is prachtig! Ik ben dol op de kleuren en de combinatie met dat rood!

    BeantwoordenVerwijderen