dinsdag 16 augustus 2011

nog even over Luxemburg

Wat ik gisteren helemaal vergat om te vertellen: we hebben dan misschien niet veel wol gezien tijdens onze vakantie, maar er is in Vianden een ontzettend leuke winkel voor liefhebbers van patchwork c.q. quilten. Het heet Castellum Patchwork. Ik ben geen kenner, maar patchwork is toch eigenlijk het "borduurwerk" op quilts?
Helaas werd het niet toegestaan om foto's te maken maar toen we een keertje 's avonds het verlichte kasteel gingen bewonderen heb ik toch wat foto's gemaakt. Ze zijn niet van goede kwaliteit, dat lukte niet bij donker, maar hieronder toch een impressie:

Als je ooit Vianden mocht gaan bezoeken, is dit winkeltje zeer de moeite waard. Je kunt het eigenlijk niet mislopen, het is onder aan de voet van het kasteel, als je het dorp binnen rijdt ligt het in de bocht, tegenover de parkeerplaats.
De achterwand van de winkel wordt volledig gevuld met stofjes die nog op de rol zitten, zodat je ze goed kunt bekijken. Daaronder zijn vakjes gemaakt waar van diezelfde stofjes al geknipte lapjes liggen.
En daaronder staan allerlei leuke manden en tassen e.d. die de eigenaresse zelf heeft gemaakt.
Dan staan er in de winkels tafels die helemaal vol liggen met allerlei lieve hebbedingetjes, zoals leuke vogelhuisjes, hartjes, kleerhangertjes, kalenders, kaarsjes, theedoeken en washandjes voorzien van geborduurde randjes enz. Allemaal uitgestald om mooi gequilte tafelkleden. Aan de wanden hangen allerlei leuke wandhangers, en gequilte wandkleedjes.
Het was echt heel erg jammer dat fotograferen niet was toegestaan, maar ach, ook wel weer begrijpelijk. Wel slim dat ze er zoveel lieve snuisterijtjes bij verkoopt, want ik kan me niet voorstellen dat ze zou kunnen bestaan van alleen de lapjes-verkoop.
Het quiltwinkeltje dat hier bij ons in de naburige stad zat is vorig jaar gesloten omdat het gewoon niet rendabel was!
Zien jullie op die ene foto van de etalage, rechts bovenin, dat wand-kapstokje? Het bestaat uit 5 vogelhuisjes aan elkaar. Zo ontzettend schattig. Tja, ik heb iets met vogelhuisjes, ik weet ook niet waarom, vind ze gewoon zo leuk van vorm. Maar ja, ik vond E 21,50 toch wel wat duur, dus ik heb het lekker laten hangen.

Herinneren jullie je deze nog?

Vandaag heb ik de paarse sjaal en muts uitgetrokken, dat zag er toen opeens zo uit:

Nu wassen, en dan heb ik voor deze twee soorten wol samen alweer een plannetje bedacht.
Daarover later meer.

En voor ik het vergeet: ik wil bij deze al mijn lezers/lezeressen hartelijk bedanken voor jullie leuke reacties, en speciaal Hetty: dank je wel voor je enthousiaste reacties telkens weer! Ik waardeer dat enorm!
Fijne dag verder!
Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten