maandag 26 september 2016

WIP's

Wie hier al wat langer mee leest, weet wel dat ik niet iemand ben met 25 WIP's.
(WIP=Work In Progress, oftewel werkjes die op de naalden staan maar nog niet af zijn).
Ik houd  van overzicht, van zoveel verschillende, onafgemaakte werkjes zou ik helemaal onrustig worden. 

Ik heb meestal 2 of 3 werkjes waar ik aan bezig ben.

Maar dit weekend was het meer.....

Ik wilde eigenlijk de gehaakte trui afmaken. 
Maar toen ik dat werk op pakte zag ik dat er iets helemaal niet klopte.
Zien jullie het ook?
 Ik haakte met haaknaald 4½, en toen ik ergens vorige week het werkje weer oppakte haakte ik verder met....haaknaald 4! En het viel me niet eens op dat er iets niet klopte!
Dus dat moet eerst worden uitgehaald (lekker werkje, dat harige garen laat zich niet makkelijk uithalen vrees ik)

Dus toen maar even wat anders op de naalden gezet.
Alvast wat kerstspulletjes voor de markten later dit jaar:
 Een kerstbeertje (je kunt het hier niet zo goed zien ,maar uiteinden van de pootjes, oogjes, neusje en mondje zijn allemaal met hetzelfde donkergroen als van de sjaal (voor de duidelijkheid van de foto even niet omgedaan maar er naast gelegd).
En ik haakte een witte kerstster. Leuk, eenvoudig te volgen patroon, precies wat ik nodig had, m'n hoofd loopt nog steeds om!
En hieronder 2 rode kerst-sterren in wording:
 Alleen nog de delen aan elkaar haken en de ster vullen.

Van al dat gehaak kreeg ik last van een vinger, dus toen de breinaalden maar opgepakt en lapjes gaan breien. Een volgend kussen-in-wording voor het vakantiehuisje.
 En toen de vinger weer wilde allerlei kleine restjes geel en grijs garen gepakt. Het middelstuk had ik ooit al eens gehaakt, nu randjes er omheen haken, zodat het de andere kant van het kussen kan gaan vormen.

En dat allemaal alleen op de avonden gedaan hoor! Want overdag was het nog zulk heerlijk zomerweer, dat we lekker buiten bezig zijn geweest. 
Er was nog wat schilderwerk wat nu mooi gedaan kon worden, en ook de tuin vraagt aandacht.
Het gras groeit nog hard door met deze temperaturen, maar tegelijkertijd hark ik nu elke dag de boel even aan, omdat er veel blad valt, juist op het grasveld en terras.

Ik verwacht dat het voorlopig niet rustiger zal worden in mijn hoofd, dus ik houd het bij eenvoudige handwerkjes. Het bordeauxrode vest, wat ik eigenlijk heel graag verder zou willen breien, vraagt nu gewoon teveel concentratie. Dus dat moet maar even wachten.

Fijne dag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten