zaterdag 1 oktober 2016

Rusteloos

Pft, het is zo onrustig in mijn hoofd! Handwerken is voor mij altijd ontspanning, maar nu heb ik niet eens de rust om gewoon lekker aan een werkje verder te gaan.

Ik zocht alle grijze en gele garens uit mijn voorraad bij elkaar:

Pakte er een pakket witte garens uit mijn voorraad bij:
Nam breinaalden nr. 5 en ging met 3 draden tegelijk breien. Nog maar weer eens een kussen voor het vakantiehuisje:
Maar ik kwam niet verder dan dit! Vond het helemaal niet leuk worden. En als ik iets niet leuk vind, trek ik het uit, zo simpel gaat dat.
Deze 2 werkjes die ik jullie eerder deze week liet zien, had ik ook al uitgetrokken!

Ok, het grijze middenstuk had ik al eens eerder gehaakt, en dat heb ik nog wel bewaard, wordt vast nog wel eens een keer iets leuks van gemaakt.

Nou, dan maar eens bruin/oranje resten bij elkaar zoeken, met nog wat andere herfstkleurtjes.
Kan ik een lekker dikke sjaal breien voor komende winter, bij mijn oranje winterjas.

Maar toen begon ik met 3 verschillende bruine draden te breien, op breinaald 8!
En toen ik er de volgende ochtend deze foto van maakte, besloot ik dat ik dat ook maar weer zou uithalen. Ik wil tenslotte een sjaal die bij mijn ORANJE jas past, misschien handiger om dan gedurende de hele sjaal in ieder geval 1 oranje draad te gebruiken?!

Dus met frisse moed heb ik gisterenavond een nieuwe sjaal opgezet.
En dit is wat daar tot nu toe uit kwam:
Kijk, en die mag blijven! Hij voelt lekker warm en zacht aan, precies wat ik nodig heb om mijn nek warm te houden komende winter!
Hier nog wat close-up foto's, kunnen jullie het wat beter zien:





Zal ik mijn brei-haak-mood weer hebben teruggevonden? Ik hoop het, want ik handwerk tenslotte voor mijn plezier, niet leuk als het dan een hele week allemaal zo tegen zit!

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend.
Ongelooflijk he, het is vandaag al oktober, maar de temperaturen liggen nog altijd rond de 20 graden!
Geniet er lekker van!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten