maandag 5 september 2016

sprei en sokken



In juli zette ik een paar sokken op de rondbreinaald. Het garen kocht ik ooit op de Handwerkbeurs, Sockina Color van Schoeller+Stahl. Nooit eerder mee gewerkt, dus ik was benieuwd.

Het garen is heerlijk warm en breit lekker op. Maar de kleuren vind ik echt vreselijk!
En hoe ik ook probeerde en zocht, en het bleek onmogelijk om een punt te vinden waar het kleurverloop in beide bollen met elkaar overeen kwam.
Ik houd van exact gelijke sokken, maar dat bleek met dit garen niet te doen.
En de kleuren vond ik op de bollen wel mooi, maar bij het breien verschrikkelijk!
Dus besloot ik dat ik er maar een paar bedsokken van zou breien. Niemand die die ziet, en dus niemand die tegen zulke lelijke kleuren hoeft aan te kijken.
Want zeg nou zelf:

Dit ziet er toch niet uit!!!!

Nou ja, mijn voetjes en onderbenen blijven deze winter lekker warm ;s nachts.
Ik gebruikte maar 88 gram voor deze kniekousen, en er is nog 124 gram over.
De bollen wogen dus royaal meer dan de 100 gram die aangegeven staat op de band.
Tja, en wat moet ik nou met die 124 gram? Ach, ik denk dat ik daar heus nog wel 2 paar sokken van zal breien, maar nu even niet, ben wel even klaar met dit garen.

En de sprei? Ik heb nu 3 lappen die nog aan elkaar gezet moeten worden. Dan nog een afwerkrand er langs haken, en ook die is klaar.
Gisteren wilde ik even kijken hoe het er uit zou gaan zien. Tja, dat moet je niet doen als er een poes in huis is:
Dank je wel vrouwtje, die is voor mij! Poeslief heeft er heerlijk op liggen slapen!
Misschien dat ik er vandaag toe kom om ze aan elkaar te zetten. Dan heb ik weer een projectje af. nou ja, projectje, zo'n sprei is best een flink ding natuurlijk.
Als de sprei in elkaar zit komt hij in ons vakantiehuisje op een 1-persoons-bed te liggen.

En dan heb ik nog maar 1 WIP liggen. Het vest wat ik ben gaan breien van deze koon:
Het ligt al de hele zomer in een mand, ik heb er al maanden niets aan gedaan. Maar nu wil ik dat vest eerst gaan afmaken, want dat komt straks in het najaar vast goed van pas.

Ik lees vaak op blogs van mensen dat ze rustig 10 of meer WIP's hebben. Pft, dochterlief is ook zo. Die maakt eigenlijk zelden iets af, omdat ze dan weer een nieuw projectje bedenkt, en daaraan begint, nog voordat ze iets anders af maakt. Ik kan dat niet, krijg er de kriebels van als er een paar WIP's liggen. Ik vind het wel prettig om zowel een breiwerk als een haakwerk te hebben liggen, zodat ik kan kiezen waar ik zin in heb om mee verder te gaan, maar meer hoef ik niet te hebben hoor.
Ach, gelukkig maar dat we niet allemaal hetzelfde zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten