vrijdag 9 september 2016

laatste keer sprei

Beloofd, dit is de laatste keer dat ik bericht over de sprei voor in het vakantiehuisje.
 Logisch, want de sprei is klaar.
 Maar hoe maak je daar nu een beetje duidelijke foto's van?
 Ik heb hem maar gewoon buiten, over een stapel snoeihout, gelegd.
 Die stapel ligt er inmiddels al niet meer, kleinere stukken van gemaakt voor in de houtkachel.
 En de sprei ligt inmiddels op plaats van bestemming, op een bed in het vakantiehuisje.
 Maar de kleuren komen gewoon niet goed over op de foto's binnen.
 Nou ja, jullie kunnen wel zien dat de maat helemaal goed is, en neem maar van me aan dat de sprei er binnen net zo vrolijk uit ziet als wat je op de buiten-foto's kunt zien. Een vrolijke slaapplaats dus!

Ik heb op het moment nogal veel aan mijn hoofd (privé-aangelegenheden). En ik lees vaak op blogs dat mensen dan een eenvoudig handwerkje pakken, waar ze niet bij hoeven na te denken.
Dus dat leek mij ook wel een goed plan.
 Ik had 4 van dit soort bolletjes liggen. Komen uit een kringloop-aankoop. Er zitten geen bandjes omheen, dus geen idee welk merk garen dit is. Op de foto's is het lastig te zien misschien, maar dit garen bestaat uit een beige-kleurige linnen draad, samen met een lichtblauwe wol, die dikkere en dunnere delen kent, een een heel klein beetje glimt.
Ze zitten om zo'n piepschuim vorm gewikkeld.
Ik ben niet iemand die vaak shawltjes of omslagdoeken draagt of zo, maar dit garen riep erom om een leuk shawltje te mogen worden, En ik zocht een leuk, maar simpel haakpatroontje er voor.

Op Ravelry vond ik Dentelle.
Bij commentaren las ik dat het heel eenvoudig was, 2 toeren, waarvan je de 2e toer voortdurend herhaalt. Nou, hoe eenvoudig kan het zijn? Dus begon ik gisterenavond aan deze Dentelle.
En ik haakte 2 van de 4 bolletjes op.
Vanavond ook weer een stukje aan gehaakt, de derde bol is al voor een groot deel opgehaakt.
Het is een leuk patroon, het garen komt er prachtig in uit, en het zal heerlijk voelen op de huid, dus helemaal goed!
Behalve dan dat een eenvoudig patroon voor mij betekent dat ik er mijn hoofd niet bij hoef te houden, en dus blijven de radartjes boven draaien, in plaats van dat ik gewoon even lekker ben afgeleid van alle zorgen. Nou ja, na dit shawltje dan toch maar verder breien aan mijn vest. Daar moet ik mijn hoofd vast wat meer bij houden.

Iedereen alvast een fijn weekend gewenst, de weersverwachting is goed, wij willen morgen e.e.a. gaan bezoeken in het kader van Open Monumentendag.
Wat zijn jullie plannen voor dit weekend?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten