maandag 29 augustus 2016

sprei


Op 4 augustus schreef ik over de sprei die ik ging veranderen, zodat hij de kleuren van ons vakantiehuisje zou krijgen. Ik schreef toen ook al dat ik niet verwachtte de eerstkomende weken hier iets te zullen schrijven. En dat is uitgekomen.

We hebben nog een paar leuke, gezellige markten gedraaid.
Tijdens een markt hebben we allebei altijd een handwerkje bij ons, want wij houden er niet van om met onze handen over elkaar te zitten. Als het dan even rustig is op zo'n markt pakken we onze handwerkjes op.
Erg veel kunnen we nooit doen op zo'n markt. Gelukkig zijn er meestal weinig rustige momentjes, en als we gaan zitten met onze handwerkjes, trekt dat vaak weer mensen aan, die eens even komen kijken wat we aan het doen zijn.
Dus we nemen altijd heel eenvoudige werkjes mee, die je makkelijk kunt wegleggen en weer oppakken.
Meestal heb ik sokken op de rondbreinaald bij me. Voor mij een heerlijk ontspannen, gedachteloos werkje, en ook nog eens handig, want vaak willen mensen daar toch wel advies over. En ze laten zien hoe het werkt is dan natuurlijk wel zo handig.

Op de laatste 3 markten had ik het haakwerk voor de sprei bij me. Nou, dit is wat ik in die 3 dagen heb gehaakt:
Haha, jullie zien, we hadden het druk die dagen!

Tijdens het warme weer vorige week, vond ik dit een ideaal werkje om aan verder te gaan. Eenvoudig haakwerkje (gewoon 50 stokjes op een rij, keren, en weer 50 stokjes op een rij enz). Het gele garen is een combinatie van katoen en viscose, dus prettig om mee te werken bij die hitte.
En inmiddels zijn er 2 stroken klaar:

Een witte rand er omheen gehaakt, en nu nog even verzinnen wat ik verder ga doen.
Ik heb nog 2 van die gele bolletjes over, en veel wit (bijna geen grijs meer).
Ze moeten in ieder geval nog wat langer worden, en straks eens even opmeten hoeveel breder ze nog moeten worden.
Als de sprei klaar is zal ik hem jullie laten zien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten