donderdag 4 augustus 2016

sprei voor in het vakantiehuisje

 Ik maakte een paar jaar geleden een sprei, combinatie naar eigen idee, deels gebreid en deels gehaakt. Geen idee of ik die ooit hier heb laten zien. Hij staat in ieder geval niet op mijn Ravelry-pagina. Als ik daar mijn projecten bekijk, valt het me op dat ik daar niet erg trouw al mijn gemaakte projecten plaats.

In ieder geval, de sprei is een combinatie van wit, grijs en gemeleerd bordeauxrood/zwart, en was bedoeld voor op een logeerbed.
Op de foto hierboven zie je hem liggen. De kwaliteit van de foto is slecht, het avondzonnetje scheen net naar binnen. Ja, die heeft hier heel even geschenen aan het begin van de avond!

Maar goed, de sprei. Ik heb het middelste gedeelte gehaakt, dat zijn 3 vlakken, grijs-wit-grijs. Drie losse delen, die ik aan elkaar haakte; het witte deel in de lengte van de sprei en de grijze in de breedte.
Daarna aan weerskanten een strook gebreid van het gemeleerde garen, en ook aan het voeten- en hoofdeinde van de sprei.
Zoals je op de foto hierboven kunt zien. En daarna rondom een witte gehaakte rand.

Maar ik ga een deel uithalen, het gemeleerde garen haal ik er uit, en daarvoor in de plaats komen dan gele stroken. Dan heeft de sprei precies de kleuren van ons vakantiehuisje, en mag de sprei daar lekker een bedje gaan warm houden.
Ik heb 10 van dit soort bolletjes, een combinatie van 68% katoen en 32% glans viscose. Hoe dit ooit in mijn stash is gekomen, geen idee, waarschijnlijk in een kringloop-aankoop met andere garens gezeten.
Er zit 117 meter op een bolletje, we zullen zien of het voldoende is, ik heb anders nog genoeg wit (en eventueel ook grijs) om de sprei op maat te krijgen.

De komende 2-3 weken hebben we een druk programma, met onder andere een aantal markten in Drenthe. Kijk even op onze website www.debreinaald.nl op welke markten we zullen staan. Dat is onder voorbehoud van de weersomstandigheden, want als er de hele dag regen wordt voorspeld, zeggen we af. Ten eerste worden dan alle garens en boeken vochtig, dat is gewoonweg zonde van de spullen. Bovendien, bij zulk slecht weer komen er weinig bezoekers, en moet je maar afwachten of je je kraamhuur er wel uit krijgt.

Waarschijnlijk zal ik pas over een week of 3 hier weer een berichtje plaatsen.
Voor iedereen die vakantie heeft: geniet ervan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten