zondag 17 januari 2016

sneeuw en 2 breiwerkjes

Hallo allemaal,

we hebben vanmiddag een heerlijke wandeling gemaakt door de Mepperdennen. Wat zag het er allemaal prachtig uit, met al die sneeuw!
 Deze grote den stond in het zonnetje, dus er lag geen sneeuw meer op de boom, maar op het veld rondom was de sneeuw nog niet weggesmolten.

 Prachtig, de sneeuw op de dennen. De achterste dennen
stonden inmiddels in de zon, en waren dus alweer groen geworden.

 Niet alleen wij, ook onze poes vindt het geweldig om mee te gaan als we een boswandeling gaan maken.
 Ze loopt dan keurig aangelijnd, en als wij andere mensen tegenkomen staan die altijd wat verbaasd te kijken of beginnen te gniffelen dat we een poes bij ons hebben. Nou en? Als we onze honden meenemen kijkt niemand daar vreemd van op. Maar een aangelijnde poes is kennelijk vreemd.

Ach, ze heeft weer enorm genoten, ging op een bepaald moment lekker liggen rollebollen in de sneeuw:
En als ze te moe wordt, gaat ze mee in de rugtas:
Die kochten we ooit toen onze Teckel een half jaartje oud was, en we haar meenamen op vakantie in Oostenrijk. Zo konden we toch heerlijke bergwandelingen maken. En nu doet de tas dus dienst om onze poes in te vervoeren.

Wat zeg je? Handwerken? Dit blog gaat over handwerken? Ja, klopt, maar zo af en toe laat ik graag ook nog wat anders zien. Oh, zie je de muts die dochterlief hierboven draagt? Dat is deze:

Alweer meer dan 5 jaar geleden dat ik die voor haar breide (lang leve Ravelry waar ik dit supersnel kon terugvinden).

In de Mepperdennen is een groot stuk afgezet met hekwerk en wildroosters. In dat gedeelte lopen schaapjes, die nu allemaal de rand van het heide-gebied op zochten, omdat ze daar nog wel wat te grazen konden vinden:

En de reetjes waren ook actief:
Twee staken er vlak voor ons de weg over, maar ja, je hoort ze niet aankomen en ze zijn ook alweer weg voordat je er erg in hebt, dus daarvan helaas geen foto.

Maar goed, handwerken. Ja, dat heb ik gedaan hoor deze week. Ik kan me niet voorstellen dat er een week voorbij zou kunnen gaan, zonder handwerken.
Ik breide een "saaie" sok, van Scheepjeswol Supernoorse wol, dé sokkenwol bij uitstek voor degelijke, warme en sterke herensokken:
 Gebreid op rondbreinaald nr. 3
 Tja, sorry, ik heb van die MDF "voetjes" om sokken in te laten zien, maar die zijn in mijn maatje 35 en de sok is maat 43, dus ziet er een beetje raar uit:


 Nou ja, niks bijzonders, maar ik wil graag van alle garens die wij verkopen een voorbeeld hebben op de kraam, zodat mensen kunnen zien en voelen hoe een garen er gebreid of gehaakt uitziet.

En ik ben aan de laatste loodjes van mijn Fair Isle trui. En ik moet me er echt toe zetten om hem af te breien. Ik brei voor mijn plezier en voor ontspanning, maar aan deze trui beleef ik geen plezier, en het is heel inspannend om steeds de kleurtjes goed uit elkaar te houden.
Ik ben nu zover:

En ja, ik weet dat er een beetje hobbel-de-bobbel uitziet, maar ik ben ervan overtuigd dat blocken wonderen zal doen voor deze trui.
Dus nu de laatste stukjes breien, en heeeeeeeel hard duimen dat ik ga uitkomen met het garen, want het wordt echt heeeeeel krap!
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten