maandag 18 januari 2016

Fair Isle trui is af!

Yes, het is gelukt, ik heb de Fair Isle trui af!

En het was tot aan het einde toe een heel gereken om uit te komen met mijn garens.

Ik had 7 bollen Drops Alpaca,


en wat restantbolletjes van deze bol Katia Olé duetto sokkenwol.
Op de foto hierboven liggen ze allemaal bij elkaar. De blauwe restantbol Drops Fabel heb ik niet gebruikt, de kleur bleek te fel tegenover de andere kleuren.

En dit is wat er nog over is:
Yep, dat is echt het enige wat over is, een heel klein beetje paarse wol (bij kunstlicht zojuist de foto genomen, vandaar dat het er niet echt paars uit ziet). Ik heb het op de keukenweegschaal gelegd, maar het is zo weinig, dat de nul niet eens veranderde in een 1!
De trui is gebreid top-down, op naalden 2½.

Ik ben echt blij dat het breien aan deze trui nu gedaan is. Ik had er echt niet veel plezier aan, en ik brei voor mijn plezier, voor mijn ontspanning. Maar dit garen klit voortdurend aan elkaar vast, en als je dan Fair Isle breit, en dus voortdurend met meerdere kleuren breit, ben je meer aan het uit elkaar halen van de bolletjes, dan dat je aan het breien bent.

Ik denk niet dat ik de Drops Alpaca ooit nog zal gebruiken. Het garen voelt heerlijk zacht aan op de bol, maar het voelt vrij stug aan tijdens het breien. 
Op het einde ben ik echt voortdurend aan het rekenen geweest hoe ik uit zou komen met de verschillende kleurtjes garen, en het is me dus prima gelukt.
Nu ga ik de trui blocken, het zal waarschijnlijk een aantal dagen duren voordat de trui droog zal zijn, dus ik verwacht jullie pas na het weekend het eindresultaat te kunnen laten zien.
Ik hoop echt dat de pasvorm goed is, en de trui lekker zit, zodat ik de trui veel zal dragen. 
Want ik verwacht wel dat het een lekker warme trui zal zijn.

Ik houd jullie uiteraard op de hoogte!

Mijn laatste WIP is nu dus ook af, maar als je denkt dat nu dus al mijn naalden vrij zijn:
haha, dan ken je me nog niet! Ik ben gisterenavond begonnen aan een vest.
Ik brei het van de 9 bollen Pingouin Top die ik in mijn voorraad heb.
Ze liggen op de foto links (bovenaan en onderin, en nog eentje rechtsonderin):

Het wordt een top-down vest, met een kabel langs de raglan-mouwen. Gebreid op naalden 6½ zal dit vest vast lekker snel gaan.

Ik houd jullie op de hoogte, kom vooral snel weer eens op bezoek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten