zaterdag 26 september 2015

restjes voor 1 euro

Ik was samen met mijn dochter even bij de kringloop binnen gelopen. Zij zocht iets, ik zocht niets maar vond wel iets wat ik niet kon laten staan:

Er stond een doos met deze restjes garen. Op de doos stond " restjes wol, hele doos € 1,00"
Kijk, dat kon ik niet laten staan. Dochterlief keek me wat meewarig aan, maar ach, voor 1 euro kan je niet echt miskocht zijn. Nou, dat ben ik beslist niet!

In totaal wegen de restjes 952 gram. Zie je die oranje rest bovenin? Ik heb precies dat garen, en was daarmee onderzettertjes aan het haken, maar kwam tekort. En nu kan ik die WIP dus gaan afhaken.

Verder zag ik in de kringloop dat er een hele mooie kleur grijs-groen garen in zat. En wat bolletjes effen garen die daar precies bij passen qua kleur. Hieronder op de foto zien ze er wat flets uit, ze zijn veel warmer van kleur.

Samen ruim 100 gram, dat wordt een paar sokken voor mij. Ik denk dat het wel een paar kniekousen kan worden, of ik ga met dubbele draad breien, eerst maar eens een proeflapje breien om dat uit te proberen.

En verder zitten er heel veel leuke restjes is, die ongetwijfeld wel weer bij 1 of ander projectje van pas gaan komen. Zelfs al zou ik daar uiteindelijk niets mee doen, dan nog heb ik het plezier van al die restjes uitsorteren gehad, en krijg ik de voorpret van het plannetjes gaan bedenken wat ik er allemaal mee kan gaan doen, en heb ik sowieso weer een paar sokken erbij.  En dat allemaal voor slechts 1 enkele euro! Die was dus heel goed besteed!

Fijn weekend allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten