zondag 27 september 2015

oktober-sokken

Het thema voor de sokken-KAL in de Rest End groep op Ravelry is alvast bekend gemaakt:
Indian summer, oftewel alle herfstkleuren zijn toegestaan.

Ik kon het niet laten om even in mijn restjes garen te duiken. Want ik vind herfstkleuren prachtig, ik ben ook een herfst-type qua kleurenpalet, dus het kon niet anders dan dat ik wel een geslaagde garen-combinatie zou kunnen vinden.

Wat denk je? Twee combinaties zelfs! Ik ga eerst een paar dikke sokken breien, want ik ben een koukleum en heb eigenlijk altijd koude voeten. Een dik paar sokken komt dus altijd van pas (en is ook nog eens lekker snel klaar).
Deze bolletjes heb ik geselecteerd (totaalgewicht 105 gram):
En ja, voor de oplettende lezer, het zijn grotendeels restjes waarover ik schreef in mijn vorige blog:
1 doos restanten voor 1 euro, gekocht bij de kringloop.
Kun je ze terugvinden op de onderste foto? De bruine lange rest staat op beide foto's uiterst links, nou ja, kijk zelf maar, alleen de 2 kleine bruine bolletjes in het midden en de bordeauxrode borduurgaren uiterst rechts waren al in mijn bezit, de rest komt uit mijn kersverse aankoop!
Dus dat is nu al een geslaagde aankoop gebleken!

Voor het tweede paar sokken zocht ik dunnere resten uit, allemaal echte sokkenwol:
Het is maar 48 gram, dat is net genoeg voor een paar sokken voor mijzelf (ik heb schoenmaat 35), maar er zit verloopgaren tussen, dus dan moet ik wel 2 precies gelijke verloop-stukken vinden. Ik houd er niet van als mijn sokken niet identiek zijn. Dus misschien moet ik er nog 1 of ander restje bij zoeken, om voldoende garen te hebben. Dat zien we later wel weer, eerst de dikke sokken breien!

Natuurlijk is het nog september, en de oktober-sokken horen eigenlijk nog even te wachten, maar ik kon het niet laten en heb vast een klein stukje van de sokken op de naalden gezet:
 Vanmiddag nog een fijne wandeling in het bos gemaakt, en wat een prachtige paddestoelen stonden daar (sorry, een beetje veel foto's, en dit is toch maar een kleine selectie uit alle foto's die ik maakte):


 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten