dinsdag 8 september 2015

kringloop-gelukje

Het klinkt vast heel dubbel voor anderen, want ik heb immers samen met mijn dochter een webwinkel in brei- een haakgarens, en toch koop ik graag garens in een kringloopwinkel!

Voor mij zijn dat 2 werelden, aan de ene kant ben ik nu aan het haken voor de webwinkel. Ik haak een omslagdoek, die kunnen we dan als voorbeeld laten zien op onze kraam, en we willen zelf pakketten samenstellen, bestaande uit het benodigde garen inclusief gratis patroon van de omslagdoek.
Hiervoor gebruik ik uiteraard garens uit de webwinkel, in dit geval Scheepjeswol Marko, een super-super-superzacht garen wat, naar onze mening, wat meer aandacht verdient op internet.
Het is altijd weer leuk als mensen langs komen bij onze kraam, en dan natuurlijk even voelen aan de garens. Ze staan er allemaal van te kijken hoe ontzettend zacht de Marko aanvoelt. Deze eigenschap, samen met het feit dat het vraagt om een wat dikkere haaknaald (3½-4) maakte het volgens ons een zeer geschikt garen voor een omslagdoek.
Deze kleuren gebruik ik:
 En zo zag de omslagdoek er uit, na een avondje en middagje haken:

Als je op de hoogte wilt blijven van het wel-en-wee van De Breinaald, kijk dan eens op mijn andere blog: hier

Maar, dit blogje draagt niet voor niets de titel kringloop-gelukje.
Ik scoorde namelijk wat leuke garens in 2 kringloopwinkels. Kijk maar eens:
 De 3 bollen links wegen samen 270 gram. Het ziet er op de foto haast wit uit, maar ze zijn gebroken wit. Ik zag ze liggen en zag direct een kussenhoes voor me, met een leuke kabel of zo?
De bol rechtsbovenin voelt wat stug aan, er zitten allerlei gekleurde spikkeltjes in verwerkt, leek me niet onaardig voor een gehaakte mand. De bol weegt 255 gram, dus dat kan een aardig groot mandje worden.
En de 111 gram van de rode bol met spikkels deed me direct aan kerst denken, of misschien een lekker warme muts van breien?
En toen lagen deze kaartjes ergens in een mandje, zonder prijsje eraan. Even gevraagd wat ze moesten kosten, 50 eurocent voor allemaal! Dus die mochten ook mee, altijd leuk om te verwerken in sokken.
De rode bol kostte 1 euro, de andere 4 bollen elk 50 eurocent. Totale uitgaven: 3,50! Nou, die vind ik wel besteed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten