zaterdag 31 januari 2015

mooie sokken!

Op Ravelry heb ik al heel wat verzameld onder mijn favorieten.
Ik heb o.a. ruim 100 paar sokken aangeklikt.
Hier een paar voorbeelden:
prachtige fair-isle sokken door Med Pinner:
 valentijnssokken van MariannAn: (zij breide dit paar binnen 1 dag!)
pracht-exemplaren vanMuzzerZ:
 en van knitter99:
 en dit is ook een mooie sok, gemaakt door Think Outside the Sox:
 Maar ik vind dat eerlijk gezegd wel erg veel werk voor een paar sokken!

Want wat zie je er nu eigenlijk van? Ik draag zomer en winter sokken, loop echt bij hoge uitzondering op blote voeten, gewoon omdat mijn voeten altijd koud zijn. Dus ga ik liever voor praktisch (warm) en leuk (want effen sokken vind ik dan wel weer wat te saai).
Deze vind ik een goed voorbeeld van niet saai, leuk om te zien maar niet te ingewikkeld om te breien:
(gemaakt door Katinka5):
 Kniekousen, met een regenboog aan strepen! (door strickenulrike):
 Deze sokken heten Burning stripes socks, gemaakt door dutchcolorqueen:
 en deze Ringelstinos van Nadelhexe1 zijn eenvoudig maar niet saai!

Alhoewel ik sokken met fair-isle patronen echt prachtig vind, en ik het bewonder dat iemand de moeite neemt ze te maken, geloof ik niet dat ik ze zelf ooit zal maken. Want er gaat gewoon (veel) meer tijd zitten in breiwerk waar met meerdere kleuren tegelijk wordt gebreid, dan wanneer kleuren om de beurt worden gebruikt. En tja, met niet zo heel veel vrije tijd, moet ik keuzes maken. Dan brei ik liever een trui of vest in fair-isle, gewoon omdat zoiets veel langer mee zal gaan, en ik kies er bij mijn sokken voor dat ze goed passen en mijn voeten warm houden.

Afgelopen vrijdag koos ik de wol uit voor een volgend paar sokken. Deze kleurtjes ging ik gebruiken:
 Inmiddels is dit waar ik nu ben:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten