donderdag 21 november 2013

een mandje vol...

Een mandje vol acrylgaren.
Niet wat ik kies voor kleding, maar het is toch in mijn voorraadkastje terecht gekomen (ooit).

De witte bollen (je ziet er maar eentje, maar er liggen 2 bollen achter elkaar) zijn nog van lang geleden, toen Hema nog een grote handwerk-afdeling had. Tegenwoordig verkopen ze ook wel weer wat bolletjes, maar in mijn tienerjaren gaf de Hema elk jaar speciale breiboeken uit, met daarin voornamelijk truien en vesten, die gemaakt waren met de Hema breigarens. Ik en mijn moeder hebben er toentertijd aardig wat uit gebreid. Het zijn overigens 200 grams bollen.

De licht- en donkergrijze bollen zijn Lisa, die wordt verkocht bij de A.ction.
Normaal gesproken gebruik ik nooit acryl voor kleding, maar vorig jaar heb ik deze donkergrijze acryl gebruikt om een streepvestje te maken, en ik moet eerlijk bekennen dat het veel betere kwaliteit is, dan ik had verwacht. Ik heb het vestje al veel gedragen, en het houdt zich goed.

Ik heb deze bollen bij elkaar gezocht, om er een tweede sprei van te maken voor in het vakantiehuisje.
De kleuren die we in het huisje gebruiken zijn voornamelijk wit en grijs, met als accentkleur geel (voor bijvoorbeeld de raamkozijnen). In de andere sprei die ik maakte zit al genoeg geel, dus nu houd ik het bij grijs en wit.
Ik denk dat ik blokken ga breien/haken, en ze dan aan elkaar zetten. Maar ik ben er niet zeker van of ik wel genoeg zal hebben.
We zullen het zien.

Het komende weekend zit aardig volgepland, dus ik hoop hier of daar een steekje te kunnen doen, maar waarschijnlijk pas in de loop van volgende week zal ik jullie hier weer treffen.

Iedereen alvast een goed weeked gewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten