maandag 30 september 2013

Herfst

Wat hebben we een mooi nazomer-weer!
En toch was ik afgelopen week in de weer met herfstkleurtjes om herfstdecoraties te maken.


Ik had o.a. 5 bolletjes oranje Gedifra, ooit een keer gekocht in de uitverkoopbak voor 1 euro per bol, maar eigenlijk geen idee wat ik daar nu mee zou maken.

Ik haakte 5 lapjes, simpelweg met 1 losse beginnen, dan 3 stokjes in die ene losse, keren en steeds aan de beide buitenzijdes 1 steek meerderen totdat er 17 steken zijn. En dan weer gaan minderen tot 1 steek.
Zo zien de lapjes er dan uit:

En als je dan die 5 aan elkaar naait, krijg je dit:

Vullen en het wordt al wat beter, en een steeltje er aan maken, en hupsakee, we hebben een pompoentje!

Maak er een paar, dat staat gezellig.

Ik had nog wat andere bolletjes herfstkleuren:

Van een deel haakte ik een kleedje, waar de pompoentjes nu samen met een gezellig sfeerlicht op staan.
Helaas heb ik daar nog geen foto van kunnen maken, komt later deze week!

Ik wens jullie allemaal een mooi, zonnig najaar toe. Zelf houd ik ervan dat ik in een land woon met zulke verschillen in de seizoenen, en nu de bomen alweer gaan kleuren, vind ik het een prachtig gezicht als daar het zonnetje op schijnt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten