zondag 22 september 2013

Goede stashbusting: de sprei is klaar!

 De sprei is klaar! Kijk maar:



De sprei is 235 cm lang, en 110 cm breed geworden. Daarmee valt hij dus royaal over een 1-persoons bed. Maar als ik hem daarop leg en foto's maak, kunnen jullie maar een deel van de sprei zien. Daarom heb ik hem maar even uitgespreid op de vloer. Maar ook dan valt het nog lang niet mee om hem een beetje fatsoenlijk op de foto te zetten. Nou goed, het moet er zo maar mee door.

Overigens ben ik een beetje aan het smokkelen, want ik moet nog wel wat draadjes wegwerken, dus echt helemaal klaar is 'ie nog niet. Maar goed, nu scheen het zonnetje lekker, dus maar gauw foto's gemaakt.

Dit is trouwens wat er uiteindelijk nog over is van alle katoen die ik heb gebruikt:

Dat is nog eens stashbusting, vind je niet? Het was behoorlijk spannend, want ik kwam maar net uit met de rode katoen. Ik wilde er ook nog een gele rand omheen haken, als afwerking, waarin ik gelijk veel draadjes kan wegwerken. En dit kleine bolletje geel, rechts op de foto, is wat er uiteindelijk is overgebleven van de strengen gele katoen waarmee ik begon!

Nog even wat laatste draadjes wegwerken, en de sprei is klaar voor gebruik! 
Ook al is de sprei gemaakt van katoen, hij voelt heerlijk warm aan. Terwijl ik de rand rondom haakte, lag de sprei op mijn schoot, en dat voelde behoorlijk warm aan. Dus ik denk dat hij ook zeker zal worden gebruikt als een lekker warme deken op schoot, in de koude wintermaanden die er weer aan komen.

Gisterenavond ben ik eens gaan kijken wat mijn volgende projectje wordt. Ik heb wel zin om wat herfstdecoraties te maken voor in het vakantiehuis, dus heb ik wat oranje en groene wol uitgezocht uit mijn voorraad, voor het volgende stashbusting-project. Ik denk aan pompoentjes, eens zien of ik er iets van kan maken zonder patroon. Ik heb wel patronen, maar die liggen thuis, en ik ben nu in mijn vakantiehuisje, dus dan maar zonder patroon iets uitproberen.

Ik heb trouwens ook nog goed nieuws. Althans, ik ben er heel blij mee!
We krijgen een vaste internet-aansluiting in ons vakantiehuisje!
Dat betekent dat we dan gewoon onbeperkt internet-bereik hebben. Dus gewoon lekker op het gemak blogs lezen, op Ravelry rondkijken, en natuurlijk ook mijn eigen blog bijwerken. Zo zal ik dus veel vaker kunnen bloggen! En daar heb ik reuze veel zin in!

Iedereen nog een fijne dag, en hopelijk heb ik gauw weer iets anders om jullie te laten zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten