dinsdag 2 juli 2013

Sprei haken

Hallo lieve lezers,
Het is alweeeeeer een hele tijd geleden dat ik een berichtje plaatste.
En dat kwam dit keer niet doordat er niets te melden was.
Ik heb best wat meters gehaakt, dus er was ook echt wel wat om te laten zien, maar dit keer had ik domweg niet de beschikking over een computer waarmee ik op blogger kon komen.
De adaptor van de laptop is doorgebrand, en ik ben nu al anderhalve week bezig om een andere te krijgen. Ik heb een uitgebreide garantie, en daar valt ook de adaptor onder, maar de Apple-winkels zijn failliet gegaan, en maken sinds vorige week maandag weliswaar een doorstart, maar ze mogen/kunnen eigenlijk de klanten niet helpen. Ik heb recht op een vervangende adaptor, maar die krijg ik dus niet!
En het ICentre wil wel een nieuwe opsturen naar mijn thuisadres, maar daar moet ik dan wel een creditcard voor hebben (en die heb en wil ik dus niet!).
Nou ja, gelukkig nu even een adaptor van iemand mogen lenen, zodat de laptop weer opgeladen kan worden, en ik dus eindelijk een berichtje kan plaatsen!
Natuurlijk hebben we thuis wel een vaste pc, maar doordat bij werkzaamheden een kabel is gebroken, hebben we in de hele straat al ruim een dag geen telefoon en internet!
Nou goed, nu over naar het handwerken, daarvoor bezoeken jullie immers mijn blogje (wat ik overigens zeer waardeer!).

Zoals jullie weten was ik een sprei aan het haken voor 1 van de bedden in ons vakantiehuisje.
De middenbaan is klaar, ongeveer 215 cm lang, dus die valt ruim over het bed, ook als er een hoofdkussen op ligt.  


En nu ga ik aan beide zijkanten in dezelfde lijn verder, dus stokjes en vasten, om lussen van lossen heen gehaakt. De eerste streep in de hoofdkleur geel, daarna een rij blauw, en daarna een aantal strepen in afwisselend geel en rood.


De lichte blauw en donkergeel zijn vrijwel helemaal opgebruikt in het middenstuk, dus de zijkanten haak ik voornamelijk met geel en rood, waar ik nog heel veel van heb, afgewisseld met af en toe een donkerblauwe baan, gewoon omdat ik daar niet zoveel meer van heb. Op deze manier wordt de sprei een prima restverwerker.

En dan vraag ik jullie hulp/advies voor het volgende:
Herinneren jullie nog dat ik hier ooit een (soort van) Hitch-hiker liet zien? Gebreid van 3 bollen Fabel sokkenwol, met hoofdkleur groen. Nu heb ik helemaal niets met groen, en de Hitch-hiker heb ik echt nog nooit gedragen, omdat hij gewoon niet past bij mijn kleding. Dus bedacht ik me dat ik die misschien wel zou kunnen gebruiken als basis voor een andere sprei. Langs de kartelrand heb ik een rand gehaakt. Zoals je op de foto hierboven kunt zien.

En aan de zijkanten heb ik vast wat randjes gehaakt.

En nu heb ik dus zeer ernstige twijfels! Ik heb allerlei restjes wol opgezocht die qua kleurstelling bij de kleuren van de Hitch-hiker passen, en ben gaan haken. Of de kleuren op internet goed overkomen weet ik niet, in het echt passen ze zeker goed bij elkaar, maar of dit nu een leuke sprei gaat worden?? Aan de andere kant vind ik het ook wel zonde om de hele Hitch-hiker uit te trekken.
Nou, graag jullie raadgeving!!!! Hiermee doorgaan, een andere manier van "aanhaken", of toch de Hitch-hiker toch uittrekken? Wat zouden jullie doen?
Hopelijk kan ik snel reageren op jullie adviezen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten