vrijdag 19 juli 2013

paarse trui

Gisteren een heerlijke dag gehad met het uitsorteren van mijn handwerkkast.

Zoals ik schreef, kwam ik 1 UFO tegen: de paarse streeptrui.
Ik vroeg me gisterenavond af, waarom die trui toch in de kast was beland, want ik was al best ver, waarom had ik die niet gewoon even afgemaakt?
En omdat ik toch geen werkje om handen had (de 2 spreien liggen in het vakantiehuisje) heb ik die trui er maar eens bij gepakt. Ja, toegegeven, wel wat warm om bij dit weer aan te werken, maar zo 's avonds ging het goed, het koelde buiten lekker af.

En ik wist het direct weer: de 2 hoofdkleuren zijn nauwelijks getwijnd, en dus moet je eigenlijk voortdurend naar je breiwerk kijken, omdat je anders heel snel verkeerd in steekt en lusjes op haalt.
Ik ben niet gewend om (veel) naar mijn breiwerk te kijken, ik brei terwijl ik een boek lees of tv kijk, alleen bij fair-isle e.d. is het natuurlijk opletten en vooral goed tellen. Maar dit is een simpele trui, van onder naar boven gebreid, zowel lijf als mouw in het rond, en dan bovenaan bij elkaar komend in een pas. Niks lastigs aan. Maar dat garen, dat is dus heeeeeeel lastig!
En daar komt bij dat het paars ook wel erg donker paars is, dus je moet wel heel goed licht er op hebben, anders zie je het niet eens als je in de draad steekt.
Begin augustus heb ik de wol bij elkaar gezocht (even nagekeken op mijn Ravelry-pagina, zo makkelijk!) maar pas ergens in het najaar ben ik er aan begonnen. En tja, dan wordt het al vroeg donker, en moet je bij kunstlicht breien. Wat normaal geen probleem oplevert, maar zelfs bij kunstlicht is het lastig om deze paarse wol goed te breien. En daardoor is de trui in de kast terecht gekomen, en als ik hem niet toevallig was tegengekomen gisteren, zou er ik waarschijnlijk helemaal niet meer aan gedacht hebben!
Dus nu maar even kiezen op elkaar, en de trui afmaken. Want ik houd niet zo van WIP's en ik heb ook al 2 spreien in de maak, en ik wil ook wel graag weer een nieuw breiwerk gaan opzetten.....

Over die spreien gesproken, wat jammer dat niemand van jullie een suggestie heeft voor de tweede sprei. De Hitchhiker laat ik maar even wat het is, en ik ga eerst de geel/blauw/rode sprei afhaken, dan heb ik nog even de tijd om te bedenken wat ik ga gebruiken aan materiaal voor de tweede sprei. Ik kwam gisteren nog aardig wat glanskatoen tegen, in felrood, felblauw en groen, misschien ga ik daar wel mee aan de slag. Nog geen idee wat dan precies, ik zal waarschijnlijk met dubbele draad moeten werken omdat het anders wel een heeeeel dunne sprei wordt. Maar of ik dan banen ga haken, of misschien wel een zigzag-sprei, net zoals ik laatst dat blauwe kussentje haakte, ik weet het nog niet. Granny squares ga ik zeker niet doen, zo'n sprei heb ik als kind jaren op mijn bed gehad, ben er nu nog steeds een beetje op uitgekeken. Maar misschien wel dichte blokjes maken, en die aan elkaar zetten? Als jullie willen meedenken, graag! Het gaat om deze kleuren:
(even een oude foto erbij gepakt, vorig jaar overwoog ik hiervan een vest te breien, uiteindelijk werd het een beige vest met donkerblauwe strepen!).

Iedereen een zonnige dag gewenst!!!

UPDATE:
Toegegeven, het zijn niet de beste foto's maar door het vele zonlicht krijg ik het nu echt even niet beter op de foto:

Zoals jullie zien hoef ik alleen nog maar de halsafwerking te doen. Maar nu vind ik het echt te warm om aan deze warme, wollen trui verder te breien, dat doe ik misschien vanavond wel, als het afkoelt, of later deze week. Ik houd jullie op de hoogte!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten