zondag 2 juni 2013

Wie zijn hoofd niet gebruikt...

...moet zijn benen gebruiken! Of in mijn geval: haar handen.

Dit geloof je toch niet! Gisterenavond legde ik mijn haakwerkje eens uitgestrekt neer, om te meten hoe lang het inmiddels was geworden. En wat zie ik, toch mijn grote verbazing? Ik ben de fout in gegaan!
Dit simpele, gedachtenloze, zo-makkelijk-tussendoor-op-te-pakken-en-weer-neer-te-leggen haakwerkje,  kan fout gaan! Of eigenlijk: ik kan de fout ingaan bij zo'n simpel werkje!

Stom, het patroon is om met de bijkleurtjes steeds 2 lossen te haken, en dan een vaste. Om de een of andere onbekende reden ben ik op enig moment overgegaan naar 3 en later zelfs 4 lossen! En dat zie je natuurlijk.

Het hoort er zo uit te zien:
 Lekker gesloten, zodat je er niet doorheen kijkt als de sprei op bed ligt.
Maar het foute gedeelte ziet er zo uit:
Grote, open gaten, slordig, nee, dat past niet bij mij.
Ik had het er al af gehaald, en was al gaan uithalen, toen ik bedacht dat dit natuurlijk nog wel even op de foto moest om het jullie te laten zien. Zien jullie ook wat een verschil in breedte er hierdoor was ontstaan? En doordat ik gewoon het werkje steeds opgevouwen had, en dus alleen de laatste toeren zag, was me dat helemaal niet opgevallen.
Straks eerst maar even uithalen, en dan gewoon weer verder gaan waar ik gebleven was.
Geen man over boord, er zit geen deadline aan wanneer de sprei klaar moet zijn, maar zo zien jullie maar weer, wat een simpel makkelijk tussendoor-werkje lijkt te zijn verdient toch ook de juiste aandacht!

De zon straalt hier te stralen aan de hemel, ik zit lekker met de laptop in de zon buiten, koffie bij de hand. Ik ben al actief geweest hoor, heb al onkruid gewied, en als het gras vanmiddag droog is zal ik dat ook weer even een maaibeurt geven, maar er zal ook vast wel wat tijd overblijven voor dit haakwerkje.

Iedereen een fijne, stralende zondag gewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten