zaterdag 19 november 2011

Ik ga het alwéér anders doen

Hallo lieve mensen,

Maandagavond besloot ik om een proeflapje te breien, zodat ik kon zien hoe de knot Scheepjeswol zou breien. Ik breide eerst een stukje rood, toen een stukje met enkele draad Scheepjeswol, en na een paar naalden was al duidelijk dat dat veel te dun werd. Toen verder met een dubbele draad Scheepjeswol, maar dat vond ik weer te dik. Toen een bol lichtgrijze Zareska Maris uit mijn voorraaddoos sokkenwol gepakt, die wol is wat dunner dan de Scheepjeswol, en verder gebreid met van elk 1 draadje. En daarna nog wat naaldjes wit. En dan krijg je dit:

En dat vond ik er bij kunstlicht echt heeeeeeeel erg mooi uitzien. Maar ja, hoe is het bij daglicht? Daar kwam ik vandaag pas achter, want de afgelopen dagen moest ik werken, en was het nog donker bij het verlaten van mijn huis, en was het ook alweer donker als ik thuiskwam.
Ik vind het er bij daglicht ook heel erg leuk uitzien. En dus ga ik eens bedenken hoe ik de trui ga breien, want ik denk erover om helemaal geen patroon in te gaan breien, maar gewoon banen zoals bij het proeflapje.
Straks maar eens gaan tellen hoe ik ga uitkomen met mijn bollen.

Maar jullie begrijpen natuurlijk dat ik 's avonds toch wel een breiwerkje in mijn handen had. De sokken van de bolletjes Fabel bruin zelfstrepend en de beige Zareska Maris zijn nu zover:

Eerlijk gezegd ben ik gisterenavond totaal vergeten om de hielen effen beige te breien. Maar ik vind de kleuren wel leuk uitkomen bij de hiel, dus ik laat het zo lekker, en dan maak ik de boordjes weer effen.

Ik wens jullie allemaal een fijne zaterdag. Ik ga me eens bezig houden met de trui, en dan zal ik dit weekend vast nog wel een keertje terugkomen om te vertellen en te laten zien wat het gaat worden.
Anja

1 opmerking:

  1. Haha, zo blijf je lekker aan de gang natuurlijk. Het wordt uiteindelijk vast een mooie trui. Aan je voorbereiding zal het in ieder geval niet liggen!

    BeantwoordenVerwijderen