vrijdag 13 mei 2016

bijkletsen

Zo, het is wel weer eens tijd om even bij te kletsen.
Pak er een lekker kopje koffie of thee bij, en lees/kijk met me mee naar wat ik de afgelopen weken deed.

Mijn lekker lange bedsokken heb ik een paar jaar met veel plezier gedragen.
Maar in de voetzolen ontstonden zo opeens gaten, onder de bal van de voet en in de hiel.
Nou ja, zo ineens, ik heb er een paar keer buiten op het terras mee gelopen, dat is natuurlijk niet zo slim, had even schoenen of klompen aan moeten doen!


Het is het eerste sokkengaren dat ik ooit kocht, en 1 van de eerste paar sokken die ik ooit breide.
En het garen van de benen ziet er nog uit als nieuw. Van een onbekend merk helaas, ik heb het sindsdien nooit meer kunnen vinden.

Dus wat doe je dan?
Yep, ons-ben-zuunig! 
Uithalen, en dan komt dat garen vast nog weer eens hier terug in een paar rest-sokken. 


Wat deed ik nog meer? Ik breide verder aan mijn vest, is inmiddels alweer een stukje verder gegroeid dan hier op de foto.

En ik zocht ook nog allerlei restjes garen bij elkaar, in de kleuren van ons vakantiehuisje:
(licht)grijs, geel en wit.


Zien jullie dat er heel veel restjes bij zitten uit het emmertje dat ik laatst bij de kringloop kocht?
Kijk maar, dat komt goed van pas:

Ook een grote bol donkerder grijs mag dit keer mee doen.


Gisterenavond begon ik, en haakte ik dit:


Dat wordt een kussenhoes voor in het vakantiehuisje. Volgens het patroon van Lucy van Attic24

En ja, het andere kussen dat ik aan het haken was, met die Afrikaanse bloemen, hoe staat het daar dan mee? Nou, ik heb wel 4 of 5 keer een nieuwe poging gedaan om e.e.a. in elkaar te zetten.
Het lijkt zo eenvoudig, maar op de 1 of andere manier kwam ik steeds maar niet uit met de lapjes aan elkaar haken. Nu heb ik het eindelijk bijna klaar, nog een stuk of 4 effen witte bloemetjes haken en aan de kussenhoes maken, dan is dat kussen klaar. Maar daar had ik gisterenavond even helemaal geen zin in, vandaar dat ik aan een nieuwe hoes begon.

Jammer hoor, dat het (te) warme weer alweer over is, en het vanaf morgen te koud voor de tijd van het jaar is. Juist nu veel mensen een lekker lang Pinkster-weekend hebben.
Het schijnt mee te gaan vallen met de regen, dus gewoon weer even een trui of vest opzoeken, en dan lekker naar buiten, de natuur in, want die is nu prachtig!

Zo, is je kopje thee of koffie op? Dan rest mij nog om je een heel fijn weekend te wensen, tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten