vrijdag 20 mei 2016

2 kussentjes voor ons vakantie-huisje


Eerder deze week beloofde ik om de 2 kussentjes te laten zien, zodra ze helemaal klaar zouden zijn.
En dat zijn ze nu!

Dit zijn beide kanten van het ene kussentje. Aan de ene kant vooral donkergrijs gebruikt, aan de andere kant juist veel wit gebruikt. Zo kan ik er lekker mee variëren.

Ik gebruikte wit, geel en grijs garen, dat zijn de kleuren die wij in het vakantie-huisje gebruikt hebben voor het schilderwerk, en ik vind het een vrolijke, frisse combinatie voor zo'n huisje. Geel en grijs gebruikten we voor de deur- en raamkozijnen. Alle muren zijn wit geschilderd. Binnen is dat heel prettig, omdat dat de ruimtes groter laat lijken.

En buiten is het ook erg prettig, omdat het binnen in het huisje minder warm wordt op zomerse dagen doordat het zonlicht wordt gereflecteerd.
De zon draait gedurende de dag om het huisje heen, er staan wel grote bomen her en der bij het huisje, maar die staan nergens tussen de zon en het huisje in, dus blokkeren ze geen zonlicht.
En dit is het kussentje met de Afrikaanse bloemen. De achterkant bestaat ook uit Afrikaanse bloemetjes, die heb ik allemaal in wit garen gemaakt.

Zo, nu alleen nog mijn vest op de pennen. Ik denk dat het tijd wordt om een stel sokken te beginnen....
In 1 van de groepen op Ravelry is het thema deze maand: brei een paar sokken met het garen in je voorraad die je het minst mooi vindt (waarom heb je het eigenlijk ooit gekocht?!).

Ik heb wel zo'n bol. Het is Trekking XL. Ik kocht het omdat ik dit garen graag eens wil uitproberen.

Maar waarom ik deze kleur heb gekocht? Ja, ik weet het wel, ik was op de Handwerkbeurs en dit was de enige bol Trekking XL die ik er tegen kwam. Maar mooi? Nou nee. Dus ik ga er een paar bedsokken van breien (ter vervanging van het stel dat ik laatst liet zien), en dan gewoon 2aat (2 tegenlijk op 1 rondbreinaald, 1 draad vanaf de buitenkant en 1 draad vanuit de binnenkant breien).


Ik wens jullie allemaal een fijn weekend. Een druk programma de komende dagen, dus waarschijnlijk ben ik pas 2e helft volgende week weer hier terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten