dinsdag 21 juli 2015

en weer een paar sokken klaar

Zoals ik al verwacht had, ben ik het hele weekend niet toegekomen aan breien of haken.
Maar gisteren heb ik de blauwe sokken afgebreid.

Dit waren de blauwe restjes (sokken)wol die ik gebruikte:
Ik pakte er nog wat witte restjes wol bij, om er gestreepte sokken van te maken.
De bol helemaal rechts bovenin heb ik niet gebruikt. Het lijkt een bol blauw/wit/geel gemeleerd garen te zijn, maar toen ik er een paar toeren mee had gebreid, zag ik dat er heel veel zachte pasteltinten in zitten. Dat vond ik niet passen bij al dit harde blauw, die ga ik nog wel een keer gebruiken bij sokken met zachte pasteltintjes.

Tussenfase:

Op de bovenste foto zien jullie 3 kleine bolletjes liggen. Twee zijn van 2 verschillende draden gemaakt, en die gebruikte ik voor de tenen, en het gemeleerde bolletje dat daarboven ligt is van een dikker garen, en dat gebruikte ik voor de onderkant van de hielen.
De zool van de sokken:

De sokken van de voorkant gezien:
En tenslotte nog een foto van 1 sok aan mijn rechtervoet, en de ander over mijn been heen gelegd:


Zo, misschien zal ik wel een beetje een blauwtje lopen met deze sokken, maar mijn voeten worden er lekker warm in, niet blauw van de kou!

Inmiddels ben ik alweer bijna klaar met een heel ander projectje, misschien dat ik dat jullie later vandaag nog wel kan laten zien.

Fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten