donderdag 16 juli 2015

12e etappe van de Tour de France

Vandaag had ik een vrije dag van mijn werk. Dat was boffen, want vandaag werd de 12 etappe van de Tour de France gereden. De 3e en laatste dag in de Pyreneeen, en het was een zware rit, met de finish op de top van een berg die tot de buiten-catagorie behoort!
En hoe knap dat er dan 2 Nederlanders op slechts 1 minuut van de winnaar binnenkomen, Robert Gesink, die nu 7e staat in het algemeen klassement, en Bauke Mollema, die 10e in de Tour.

Nu ben ik niet iemand die met lege handen naar de tv kan gaan zitten kijken.
Ik begon de sokken met blauwe resten.
Dit waren de blauwe resten:
 Ik voegde er nog wat witte restgaren bij, omdat het anders wel erg bonte sokken zouden gaan worden. De tenen breide ik van de 2 bolletjes rechts onderaan de 1e foto, daarna om en om 1 naald met wit, 1 naald met een rest van de blauwe garens, De onderkant van de hiel breide ik met de blauwe bol rechts in het midden, en de andere helft van de hiel met een effen blauwe rest.
Dat schoot lekker op, ik ben nu dus al aan de benen toe!
Kijk, dit zijn ze, eerder vanavond op de foto gezet buiten op de picknicktafel:
Het worden dikke sokken, om in de winter over een dunner paar sokken aan te trekken. Daarom brei ik ze met dubbele draad, wat zullen ze mijn voetjes lekker warm gaan houden!

Morgen zal ik helaas niets zien van de Tour, ik kan niet elke dag vrij zijn tenslotte!
En met een volgepland weekend, denk ik dat deze sokken pas ergens volgende week afgebreid worden. Ik houd jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten