donderdag 16 juli 2015

bruine sokken zijn klaar

In het vorige berichtje toonde ik een foto met bruin/beige restjes (sokken)garen, waarmee ik een paar sokken aan het breien was. De sokken zijn inmiddels af. Ze passen uitstekend, en zullen mijn voetjes lekker warm gaan houden.

Dit was de onduidelijke foto met de garens die ik ging gebruiken:
Helemaal rechts 2 bolletjes Fabel sokkenwol. Daarvan breide ik de tenen en de boorden helemaal.
De rest van de sokken breide ik afwisselend 1 naald met deze Fabel, en dan weer 1 naald met de andere restjes garen die op de foto staan, van rechts naar links.

Ik had e.e.a. gewogen en verwachtte de 2 resten meest links op de foto niet te hoeven gebruiken.
Maar ik vond het dan toch wat saaie sokken worden, en besloot voor de hielen de donkerbruine wol te gebruiken.

En dit zijn ze dan:
De achterkant van de benen/hielen:
 De onderkant van de voeten en hielen:
 En de sokken helemaal:

Vandaag een vrije dag van mijn werk. Ik heb veel plannen om te gaan klussen (in de tuin en in het huis) maar vanmiddag ga ik ook zeker naar de Tour de France kijken, en daarvoor heb ik alweer een nieuwe partij restant-bolletjes opgedoken:
Overgebleven na het breien van de wintertijd-sokken in januari. Ik zal er nog wat witte wol aan toevoegen, en dan kan dit weer een prima paar sokken worden. Want met de armen over elkaar naar de tv kijken, nee, dat is niets voor mij!

Volgen jullie ook de Tour de France?
Veel plezier dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten