woensdag 30 oktober 2013

Herfst-breisels


Wat een storm was dat zeg, eerder deze week!
Ik werkte maandag tot 1 uur, en zat dus midden in de storm toen ik naar huis reed.
Aanvankelijk begon ik nog te tellen hoeveel bomen ik zag, die met wortel en al waren omver geblazen.
Maar toen ik op 50 zat, ben ik daar maar mee gestopt. En dan nog alle bomen waarvan de stam nog stond, maar de bovenkant was omgeknakt als een luciferhoutje, alle takken op de weg, alle dakpannen die scheef op de daken lagen danwel op de grond waren gevallen, bar en boos!
Gelukkig hebben we geen schade opgelopen, niet thuis en ook niet aan het vakantiehuisje, alleen maar heel veel bladeren en takken in de tuin. Die heb ik vandaag allemaal bij elkaar geharkt, dus de tuin ligt er weer netjes bij.
Tijd om foto's te gaan maken van de breisels waar ik de afgelopen dagen mee bezig ben geweest.
Het zonnetje scheen vandaag lekker, dus mooi de gebruik gemaakt van de gelegenheid om buiten foto's te maken. Ik hoop dat de kleuren dit keer goed over komen, de vorige foto's van mijn bruine vest deden de prachtige wol geen eer aan.
 In het zonnetje, op de voorruit van mijn auto. Hm, die kleueren zijn nog steeds niet mooi!
Op een afgebroken tak van een conifeer dan? Hm, ziet er niet veel beter uit.


Nou, dan maar de knopen die ik er op heb genaaid:

Hm, op de onderste foto zijn ze denk ik het beste te zien. Bruin met spikkeltjes er in. Ooit gekocht op de Handwerkbeurs bij de altijd-zo-leuke-kraam van Grootmoeder's Knopen. Toen had ik er nog geen bestemming voor bedacht, maar ik vond ze gewoon mooi, en nu komen ze dus goed van pas.
Ze passen qua kleur perfect bij dit vest.
Nou, dat moeten jullie dan maar gewoon van me aannemen, want de kleuren komen totaal niet overeen met de werkelijkheid! Ik heb de sluitbiezen er al aangebreid, alleen nog rondom de nek, en dan is het vest klaar om mij lekker warm te houden op een koude winterdag.

Alhoewel, ik heb die biezen gebreid met naalden 2,5 in plaats van nld. nr 5, waarop het vest is gebreid. 
En dat vind ik een stuk mooier worden! 
Dus denk ik erover om de onderkant en de manchetten uit te trekken en opnieuw te breien, net als de biezen, met nld nr 2,5.
Kijk, zo zie je goed het verschil:
De manchetten zien er zo wel erg grof gebreid uit, vinden jullie ook niet? Dus die gaan er af!

Nu zagen jullie boven aan dit berichtje een foto staan van een oranje-bruinig vest.
Dat hing al een tijdje in mijn kast. Gebreid zonder sluiting, de smalle riem gebruikte ik als sluiting.
Maar, hoe leuk ik het ook vind bij anderen, zelf vind ik het gewoon niet prettig dragen.
Dus besloot ik er toch maar knopen aan te maken.
Er zitten geen knoopsgaten in, dus moest ik het op een andere manier oplossen.
De knopen kocht ik ook op de Handwerkbeurs bij dezelfde stand.
Ik haakte lusjes, door een ketting van 15 steken te haken, en zette die vast op de ene bies. 
Aan de andere kant de knopen vastnaaien, en klaar is Kees!
De bovenste knoop heb ik even los gelaten, zodat jullie het lusje wat beter kunnen zien.
De onderste foto geeft de mooie, stralende kleuren van dit vest een stuk beter weer!
En dan eindig ik vandaag dus toch met een foto met stralende herfstkleuren!
Bedankt allemaal voor het lezen van mijn blogje, en reacties zijn van harte welkom!
Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten