zondag 17 februari 2013

Kniekousen

Dit bericht schreef ik al een week geleden, maar stond nog als concept?!
 
Als kind leerde ik breien, en ik vond er niets aan!
Met 2 breinaalden een rechte lap breien, dat ging nog wel (alhoewel ik talloze steken heb laten vallen in die jaren).
Maar met 4 naalden, van die lange metalen naalden, dat vond ik echt vreselijk!
Ik prikte mezelf voortdurend met die naalden.
Sokken breien was aan mij dus niet besteed.
Toen ik een paar jaar terug de korte bamboe-naalden zag, wilde ik het toch nog wel eens een keertje proberen, om sokken te breien.
En zo ontstond een eerste paar sokken.


Ze zijn gebreid van Online, die ik kocht op de Handwerkbeurs in Zwolle.
Toen ik laatst mijn restjes sokkenwol door spitte, kwam ik nog resten tegen van deze sokken.


Ze zijn heerlijk warm, en ik besloot om ze langer te breien, en er kniekousen van te maken.
Boorden verwijderen en de sok doorbreien tot kort onder de knie, en dan weer een boordje eraan breien.
Op de foto ziet het er niet uit, want het nieuw aangebreide stuk was nog niet geblockt, maar zo krijgen jullie toch een idee van wat ik er aan breide.


Ik heb na dit eerste paar mijn sokken voornamelijk gebreid met Drops Fabel, maar die sokken zijn toch wat dunner. Online kan ik hier in de winkels niet kopen, maar ik ga zaterdag naar de Handwerkbeurs, en zal zeker op zoek gaan naar wat Online sokkenwol, want ik heb altijd koude voeten (zelfs in de zomer), dus een stel dikkere sokken is meer dan welkom.
 
(notitie voor mijzelf: mijn blote knieën niet meer mee fotograferen, ziet er niet uit!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten