donderdag 28 februari 2013

paarse trui

 Zo, daar ben ik eindelijk weer. De week vakantie vloog natuurlijk voorbij, inmiddels alweer bijna een hele week gewerkt! En geloof het of niet, in de vakantie heb ik helemaal NIETS gebreid! Wel wat herstelwerkjes aan kleding genaaid, en dat soort dingetjes, maar het kwam er gewoon niet van om een breiwerk op te pakken. Maakt niet uit, wel lekker van de vakantie genoten en daar gaat het bij vakantie tenslotte om.
Hierboven zie je een breiwerk waar ik al in het najaar aan ben begonnen. Het wordt een trui voor mijzelf. Het pand is klaar tot de oksels, de mouwen moeten tot diezelfde hoogte worden gebreid, en dan  samenvoegen in een pas. Dit heb ik daar naar voor liggen aan bolletjes:
 Breiwerk en bolletjes samen:
 Zoals ik vanaf het begin al vermoedde zal ik waarschijnlijk te weinig wol hebben om de trui hiermee af te breien, en daarom ga ik in de pas deze bol nog verwerken:
Zo moet ik genoeg hebben voor de trui, en heb ik weer wat rest-bolletjes weten te verwerken tot een nieuw kledingstuk. Daar kan ik echt plezier van hebben, als ik met wat ik in mijn voorraad heb liggen, combinaties kan maken waarmee ik een heel kledingstuk zoals een trui of vest weet te maken.
De roze strepen zijn van een heel prettig en warm materiaal: Loanda van Schachenmayer Nomotta. Die bolletjes kocht ik voor 1 euro per stuk uit de opruimingsbak van bij mijn favoriete wolwinkeltje in ons naburige dorp.
De donkerpaarse strepen zijn van bolletjes die ik een keer op een Handwerkbeurs kocht bij Bart & Francis, de Belgische wol-heren. En de smalle paarse streepjes die daar steeds tussen liggen zijn gemaakt met restjes van het paarse vest wat ik ooit breide (en inmiddels heb weggegeven omdat ik het wel mooi vond, maar me er niet prettig in voelde), Regia 4-fadig (sorry, ik werk nu op de laptop van dochterlief, en geen idee hoe ik daar de umlaut moet maken), dubbele draad.
Ik weet zo uit mijn hoofd niet eens hoe ik aan de bol Monte Carlo kom, ik geloof dat ik die van de ruiltafel heb, van de beurs vorig jaar in Nieuwegein.
In ieder geval mag het duidelijk zijn: ik heb er straks een trui bij die slechts een paar euro gaat kosten, lekker opruiming in mijn voorraad, en bij het passen merkte ik dat de trui echt lekker warm aanvoelt, dus daar zal ik vast veel plezier van gaan hebben!
Zo, fijn een vrije avond, ga lekker aan het breien, en ondertussen lekker wat blogs lezen.
Ik wens alle lezers een fijne avond, en alvast een heel prettig weekend! Kijken jullie ook zo uit naar de lente? Die schijnt volgende week te beginnen, met temperaturen met dubbele cijfers! Yippie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten