zondag 11 november 2012

Eindelijk: foto's!!!

Hallo beste lezers,

Eindelijk kan ik dan de foto's plaatsen, die ik anderhalve week maakte.
Vandaag niet zo heel veel tekst, maar des te meer om te laten zien.

Allereerst het streepjesvest, dat ik breide ik het kader van de vrije-vestjes-KAL bij de Dutch Crafters Group op Ravelry.
 
Van de voorkant:
 

En nog wat details, dichterbij gehaald:


Zoals jullie zien, zijn de foto's gemaakt voor dat de knopen er aan zaten. Ik zal nog wat foto's moeten maken nu de knopen er eenmaal aan zitten. Die volgen later deze week.

Dan het andere vest, waar ik al eerder aan was begonnen:


Ook hier: er volgen nog foto's mét knopen!
En alhoewel ik dit vest nu al 2 keer heb geblockt, is het nog niet naar mijn zin. Misschien toch met het stoomstrijkijzer aan de slag?

En dan had ik ook nog een pannenlap gehaakt:
En een onderzetter:
En ben ik een paar sokken voor manlief aan het breien:
Inmiddels is 1 sok af en is de andere op een stuk boord na ook klaar. Ik heb ze deze keer ieder apart gebreid Ik brei eigenlijk altijd sokken 2 tegelijk op 1 rondbreinaald, maar omdat er in dit garen geen kleurenverloop zit (waardoor sokken er ongelijk kunnen uitzien) en het nogal dikke wol is, waardoor het nogal zwaar is aan de naald, besloot ik dit keer ieder apart te breien.

En tenslotte nog een nieuw plan:

Deze trui heb ik gebreid van Scheepjeswol Alaska. Ik kocht de wol op de handwerkbeurs in Zwolle, als een pakket om een vest uit te breien. Volgens de verkoopster was het ruim voldoende wol, maar ik heb er uit nood een trui van gebreid. Ik kwam er precies mee uit, en voor een sluitbies was er echt niet voldoende wol geweest. Maar inmiddels is de trui niet mooi meer (pluizig, gewoon een afgedragen geval terwijl ik de trui in de afgelopen 2 jaar slechts een paar keer heb gedragen!).
Valt mij erg tegen voor Scheepjeswol, daar had ik meer van verwacht.
Maar goed, ik wil zien of ik de trui kan uittrekken (zal niet meevallen, zo vervilte als 'ie is) en dan een nieuwe trui breien, waar ik 3 bollen Scheepjeswol Stella bij ga gebruiken. Die had ik nog in mijn voorraad liggen, geruild in Nieuwegein dit voorjaar. Ik weet nog niet precies hoe ik het ga maken, een streep er zo af en toe inbreien lijkt me wel leuk, maar ik denk dat ik toch ook wel weer iets met een kabel ervan wil maken, min of meer zoals de trui die ik nu er al van heb gebreid. Tja, waarom haal ik hem dan uit hè?! Nou, omdat de trui nu gewoon wel heeeeeeeeeel lekker warm en zacht is, maar niet mooi meer. Kijk maar:
Ik hoop dat het er weer mooier uit ziet als ik er een nieuwe trui van heb gebreid.

En verder ben ik nog bezig met de paarse streeptrui, en heb ik nog plannen voor nog een paar sokken voor mijn man, en voor een muts voor hem.

Genoeg plannen dus!

Voor nu wens ik alle lezers een fijne zondag toe, en dank jullie wel dat jullie zo trouw blijven terugkomen op mijn blog, ook al is er de laatste tijd niet zo veel te zien geweest!
Anja







 

1 opmerking:

  1. Prachtige vesten heb jij gebreid.
    En de andere creaties zijn ook heel mooi.
    Succes met de sokken breien,groetjes Hetty,

    BeantwoordenVerwijderen