zondag 30 september 2012

vrije vestjes KAL

Wat een stralende dag vandaag, het is met recht ZONdag.

Ik ben al behoorlijk ver met het vestje dat ik brei voor de vrije vestjes KAL. Een eigen versie van de Etude-in-Stripes, zoals ik vrijwel altijd ergens een eigen versie van maak.

Omdat ik een vestje wil kunnen dichtdoen (ben nu eenmaal nogal een koukleum) heb ik panden elk 20 steken breder gebreid. Ik brei aan de onderzijde een boord, omdat ik dat gewoon prettiger vind dragen dan zo'n wijd vest. En bovenin heb ik strepen gebreid, maar de onderste delen van de armen en panden zijn effen grijs. De mouwen zijn klaar, nog 10 naalden aan de panden breien en dan het boord, en tenslotte de sluitbies breien, dan is het vest klaar.
Gisteren nog op pad geweest voor knopen, ik wilde eigenlijk effen grijze, maar alhoewel ik enorm veel knopen heb gezien, was er niet eentje met de juiste kleur (hoezo, kritisch en pietje precies?).
Nu denk ik erover om er dan knopen op te zetten in 1 van de kleuren die ik heb ingebreid, maar daarvoor zal ik een andere keer op stap moeten.

Vandaag lekker buiten in de zon breien, genieten van deze laatste zonnige dag van september, en hopelijk kan ik er dan ook nog foto's van maken, en die hierbij plaatsen.

Iedereen een fijne, ZONNIGE zondag gewenst!

1 opmerking:

  1. Je bent goed bezig met je vestje. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen