maandag 30 juli 2012

mijn rode vest is klaar!

Ik beloofde vorige week om het rode vest af te maken en hier te tonen. Kwam natuurlijk weer van alles tussen, dus pas dit weekend heb ik de laatste hand eraan gelegd. De sluiting heb ik gemaakt met drukknopen. Ik wilde aanvankelijk gewoon knoopsgaten maken, en had al hele mooie, goed bijpassende knopen gekocht. Maar het vest is van 100% katoen, en ik vertrouwde er niet op, dat de knoopsgaten er mooi uit zouden gaan zien. Dus de bies wat breder gemaakt, zonder knoopsgaten, en dan drukknopen eraan gezet als sluiting:

De knopen wilde ik wel gebruiken, want ze passen er zo mooi bij, dus deze op de blinde sluiting genaaid, puur voor de sier dus:
Jammer dat ik de kleuren niet goed op de foto krijg, het is somber weer en het regent regelmatig. Als het zonnetje weer eens schijnt, zal ik betere foto's maken. Dan kunnen jullie zien dat de knopen echt perfect matchen qua kleur!

Oh ja, nu willen jullie het vest natuurlijk ook nog wel in z'n geheel zien. Daar komt íe:
En gedragen:


Tja, het blijft lastig, zelf foto's maken van jezelf! De kleur op de eerste foto komt het meest overeen met de heldere rode kleur van het vest. Zodra de zon gaat schijnen ga ik betere foto's maken, die zijn jullie dan wel weer hier verschijnen.

Tussendoor heb ik natuurlijk niet stil gezeten. Een volgend vest staat op de pennen, ook weer van (glans) katoen, beige met een donkerblauwe streep:
Ik heb 9 strengen beige, die komen ook weer uit de dozen die ik eind 2011 kocht op MP. De donkerblauwe Durable glanskatoen zit al sinds mensenheugenis in mijn voorraad, en ik vond dit wel een chique kleurencombinatie, voor een vest met wat streepjes:
Het is gebreid top-down, en toen ik voorbij de blauwe strepen van voor-en rugpand was, eerst de mouwen breien, zodat ik kan zien wat ik overhoud van die ene blauwe bol Durable glanskatoen die ik had. Deze keer dus eens niet de mouwen tegelijk gebreid, dat werd te onhandig met het hele breiwerk op mijn schoot. Als de 2e mouw ook is gebreid, kan ik zien hoeveel ik nog over heb van beide kleuren, en ga ik bepalen of ik nog blauwe strepen onder aan de panden brei, of misschien een blauwe streep in de sluitbies, we zullen het gaan zien...

1 opmerking:

  1. De rode vest is prachtig geworden.
    En de onderste met die strepen van katoen, ziet er ook al heel mooi uit.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen