zaterdag 4 februari 2012

1,2,3...


Deze foto maakte ik afgelopen zondag. De crocusjes die al dachten dat het voorjaar werd, en hun kleurige kopjes boven de grond uit staken.
En zo zagen die crocusjes er vanmorgen uit:

Wat een pak sneeuw hebben we gisteren gekregen! Vervelende gevolgen in het verkeer, maar het levert ook prachtige plaatjes op. Kijk maar eens mee in onze tuin:

Maar, dit is en blijft een handwerkblog, dus daar gaan we het nu verder over hebben.
Ik had jullie mening gevraagd over de jurk. Helaas kreeg ik maar 1 reactie daarop (dank je wel, Anja Vink!). Zij verwoorde precies wat ik zelf ook al dacht: laten zo, want met mouwen er in ga ik op een Michelin-vrouwtje lijken!
Dus dit is de jurk, vanmorgen buiten gefotografeerd:

Dat is nummer 1. (zie de titel van dit blog).

Dan heb ik maandag ook de trui afgebreid en afgewerkt. En ook daar kon ik vanmorgen eindelijk foto's van maken, bij een helder zonnetje:

Ik vond de wol een gruwel om te breien, 4 ongetwijnde draden, en dan met een dubbele draad, dus 8 losse draadjes tegelijk breien, dan wil je nog wel eens mis steken. Ik heb de trui zo ongeveer twee keer gebreid, gezien het aantal steken wat ik steeds opnieuw moest breien omdat ik maar in 7 draadjes in stak!
Maar ik heb wel heel erg veel plezier beleefd aan het breiende-weg ontwerpen van de trui. De pas vond ik erg leuk om te breien, vervolgens de panden aanbreien, en toen wilde ik niet "gewoon" de mouwen vanaf de pas naar beneden breien, maar ik wilde de kapjes die ontstonden boven de armen (door de ronding van de pas) bewaren, en de mouwen daar onderdoor laten lopen. Was even een gepuzzel en een gereken, maar het is gelukt, en de trui is erg naar mijn zin geworden.
Ik verbruikte 732 gram, dat betekent dat er nog 671 gram over zijn! Ik denk dat ik daar t.z.t. sokken van wil breien, lekker dikke huissokken met wellicht driedubbele draad, maar voorlopig heb ik even genoeg van dit niet getwijnde garen.
Dat was dus nummer 2.

En nu ben ik begonnen met mijn 3e project dit jaar: een paar sokken van Drops Fabel gebreid.
Ik brei ze van de bollen die pakketnummer 12 droegen bij de 12für12-KAL bij Stricken statt Klicken.
Gisterenavond opgezet, en vanmorgen ook daar een fotootje van gemaakt, in de sneeuw:

Zo, jullie zijn weer bijgepraat. Ik wens iedereen een heerlijk weekend! Het is hier schitterend mooi weer, maar helaas ligt er overal (veel) sneeuw, dus een lange wandeling met de honden in het zonnetje zit er niet in, al na een klein stukje wandelen hebben ze alle vier sneeuwklonten aan hun poten, en dat is niet leuk voor ze om te lopen, dus dan maar steeds wat kortere wandelingetjes, komen we toch lekker buiten in dit mooie winterweer.
Nog 1 foto als afscheid voor vandaag, ook in onze tuin gemaakt vanmorgen:

1 opmerking:

  1. Ja, hier hetzelfde verhaal met de krokussen! Wat was het een mooie wereld met al die ijskristallen aan de takken hè?!

    Leuke variant heb je met de mouwen aan de ronde pas bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen