vrijdag 6 maart 2015

nieuwe sokken klaar en nog een nieuw paar gestart

Vorige keer liet ik jullie restjes sokkenwol zien:

Daarvan heb ik inmiddels deze sokken gebreid:

Ze zijn gebreid met een dubbele draad. De tenen, hielen en boorden met dubbele draad zwart.
De rest om en om een streep dubbele draad zwart en een streep van 1 effen paarse draad en 1 draad met verloopkleuren in roze/paars.
Ze zitten heerlijk, en zijn lekker warm. Dat kan ik goed gebruiken, want al is het alweer maart en geven ze komend weekend temperaturen op tot wel 15 graden, mijn voeten zijn eigenlijk altijd koud!

Inmiddels ben ik alweer begonnen aan een volgend paar:

 Ik was al begonnen toen ik me bedacht dat ik geen foto had gemaakt van alle restjes die ik wil gebruiken. Dus hierboven de tenen, gebreid van een effen lichtpaarse draad en een draad met kleurverloop in roze/blauw/paars tinten. Opnieuw dus een paar sokken die ik brei met dubbele draad.
Hieronder de resten die ik verder wil gaan gebruiken:
 En alles bij elkaar:

Vorige week deed ik een leuke vondst bij een kringloopwinkel:
Een schattig mandje, helemaal vol met allerlei leuke knoopjes. Voor een habbekrats mocht het mee.
Ik ga ze nog uitsorteren, daar zal ik later nog wel foto's van plaatsen.
En nu op zoek naar leuke projectjes waarbij ik ze kan gaan gebruiken.

Een fijne dag, en een mooi, zonnig weekend gewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten