zondag 11 mei 2014

Eindelijk weer terug hier

Hallo lieve mensen,

Op deze regenachtige moederdag eindelijk weer eens een berichtje van mij.
Zoals ik al eerder aan gaf, heb ik op het moment niet zo heel veel tijd over om foto's te nemen en en blogje te schrijven. Deels komt dit door mijn werk, ik heb een contract voor 24 uur maar werk al sinds geruime tijd fulltime, waardoor er natuurlijk minder vrije tijd over blijft. Daarnaast ben ik druk bezig met plannen om een eigen bedrijfje te starten, en in de voorbereiding daarvan gaat gewoon heel erg veel tijd zitten. Ik beleef er enorm veel plezier aan, maar goed, ook ik heb maar 24 uur in een dag zitten.

Toch ben ik tussendoor wel creatief bezig geweest hoor. Ik ben niet iemand die met de handen stil zit, dus als ik op internet informatie zit te lezen, of inspiratie zit op te doen voor mijn eigen bedrijfje, of als ik bezig ben met het ontwerpen van het logo of wat dan ook, heb ik ondertussen wel een handwerkje in mijn handen. Natuurlijk wel een eenvoudig werkje, waarbij je niet voortdurend hoeft te letten op wat je doet.
En zo is de sprei die ik aan het haken was inmiddels al een tijdje in gebruik, op het stapelbed in onze vakantiewoning. Ik heb er ook een kussentje bij gehaakt, en zo zien ze er samen uit:

 Vraag me niet wat er mis gaat, de foto's staan recht op mijn laptop maar blijven voortdurend gedraaid verschijnen hier op mijn blogje! Sorry, je zult even je hoofd naar links en naar rechts moeten draaien!

Inmiddels ook al een tweede kussentje erbij gemaakt.
Het is jammer dat ik de kleuren maar niet goed krijg, het lijkt zo eigenlijk best een somber geheel, terwijl het dat beslist niet is. Wit, lichtgrijs, donkergrijs, en een mix van bordeauxrood met zwart heb ik er in verwerkt. Allemaal restanten van vroegere projecten. Zo is die mix een restant van deze trui:
Dat garen zat indertijd in 2 grote dozen met allerlei garens, die ik via Marktplaats heb gekocht.
Het stapelbed is grijs, en de muren in de slaapkamer schilderen we wit, dus passen sprei en kussens er goed bij.

Verder heb ik nogal wat "nuttige" handwerkjes uitgevoerd. Ik heb een aantal jaren geleden best veel sokken gebreid met Drops Fabel, en heel eerlijk gezegd vind ik de kwaliteit tegenvallen. In veel sokken kwamen slechte plekken bij de tenen, onder de bal van de voet, en bij de hielen. Ik heb van de meeste sokken nog wel restjes Fabel overgehouden, en heb daarmee de sokken ouderwets gestopt. Yep, ik ben van de generatie die dat haar moeder nog zag doen, en weet hoe je dat moet doen.
Nee, ik ga niet al die sokken op de foto zetten en ze hier laten zien, die sokken hebben ooit al eens in een blogje gestaan toen ik ze pas had gebreid, en er is nu niets anders aan te zien dan toen.

Ik had ook 2 paar oranje sokken. Het ene paar geheel van Drops Fabel gebreid, het andere paar van de restjes daarvan, gecombineerd met ecru sokkenwol. En ook die beide paren hadden slechte plekken. Eigenlijk teveel om dat nog te stoppen. Dus heb ik besloten om die sokken helemaal uit te trekken, en er nieuwe sokken van te breien. Best weer eens leuk om te doen, heb het de afgelopen jaren niet veel gedaan, want ja, hoeveel paar sokken heeft een mens nodig?!

Eerst 1 sok uitgeprobeerd, gewoon de oude sok uittrekken tijdens het breien van de nieuwe sok. Dat beviel me goed, dus andere sok ook opgezet, en ze toen samen overgezet op een rondbreinaald.
Inmiddels ben ik net voorbij de hielen, is het eerste paar oude sokken bijna op en dan ga ik verder met het tweede paar oude sokken. De slechte stukken laat ik er natuurlijk steeds uit, en zo heb ik straks weer een nieuw paar sokken waarvan ik hoop dat ze voorlopig heel blijven. De tenen heb ik met een dubbele draad gebreid, waardoor ze hopelijk wat langer heel blijven. Dat is echt de eerste plek waar mijn sokken slijten, bij de tenen, en nee, ik heb geen lange nagels, maar ik gewoon heel harde nagels aan mijn grote tenen zitten.


Zo, jullie zijn weer een beetje bijgepraat, ik ga echt proberen om de komende tijd vaker een blogje te schrijven en foto's te laten zien!

Iedereen een fijne moederdag gewenst, en tot de volgende keer.
Anja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten