zondag 22 april 2012

Must Have Cardigan zo goed als af

Nou zeg, ben ik even niet aan het blogjes schrijven, wordt de hele opzet van Blogger veranderd!

Ach, zo te zien spreekt alles voor zich, dus ik ga maar gewoon mijn blogje typen, en dan zal het vast wel goed komen.

Zoals de titel al zegt, de Must Have Cardigan is zo goed als af. Alleen nog blocken en knopen kopen en aannaaien. Ik heb wel goed bijpassende knopen, maar dat zijn er maar 6 en ik heb 8 knoopsgaten...

Net eventjes foto's gemaakt van het vest. Ik kan niet anders zeggen als dat het me ontzettend goed bevalt. goede pasvorm, en erg leuk om te breien (alhoewel ik door onoplettendheid zo ongeveer 2 keer zoveel heb gebreid als nodig was, en dan weer uittrekken en opnieuw breien).

Zo ziet het vest er uit:
En van wat dichterbij:
Stukje rechter voorpand:
Stukje achterpand en mouw:
EN: het achterpand:
Het boord zit wat omhoog, dat komt doordat ik het met veiligheidsspelden even had dichtgehouden voor de foto's.
Ik vind dat de fout die in het achterpand zit (zie een vorig blogje), niet heel erg opvallend of storend is, dus ik kan er goed mee leven. Zie je waar de fout zit? Bij de 3e kruising van onder, maar gelukkig bij beide kruisingen dezelfde fout gemaakt!
Een ceintuur, zoals ik aanvankelijk dacht er bij te zullen breien, lijkt me bij nader inzien toch niet zo mooi staan, dus die laat ik achterwege. Bovendien zit de fout te hoog om te worden verhuld door een centuur, dus daarvoor is een ceintuur niet zinvol.

Ik heb trouwens niet het betaalde patroon van de Must Have Cardigan gebruikt. Die kwam ik later pas tegen. Ik was toen al het vest aan het breien n.a.v. de gratis handleiding van Patons (Engelstalig, maar eenvoudig om te lezen). Daar heet het patroon simpelweg: cable cardigan (to knit).
Toen ik later op Ravelry eens zocht naar dit vest, bij projecten, zag ik deze andere benaming.

Ik vind dit echt een heel mooi patroon, de maatgeving vind ik prima. Ik ben zeker van plan om dit bij volgende projecten ook te gebruiken.
Bij veel anderen las ik dat ze de mouwen te smal vinden, maar ik heb smalle armen, en heb daar dus geen problemen bij ondervonden. Ik raad dit patroon echt aan iedereen aan, en als je wat steviger armen hebt, gebruik je toch gewoon de maten van een maat groter?! Simpel op te lossen!

Iedereen een fijne zondag gewenst, hier schijnt het zonnetje heerlijk (met op de achtergrond een heel donkere lucht, tijdens een wandeling met de honden eerder vandaag kregen we regen en hagel op onze bol).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten