woensdag 23 december 2015

december-sokken zijn klaar


Toch nog even een berichtje plaatsen. De december-sokken die ik eerder deze week liet zien, zijn af.

Deze rest-bol, die ik als hoofdkleur gebruikte, is echt tot op het laatste stukje op!
De voeten breide ik ervan, dan nog een stukje in het been en de boorden ook.
 Bij daglicht passen de kleuren heel goed bij elkaar, maar bij kunstlicht is het lichtere groen geen goede mix met de hoofdkleur. Dus daar wilde ik iets op verzinnen, wat het patroon ook een beetje zou breken, want ik vond de sokken ook een beetje saai, ondanks de puntjes bij het wisselen van de kleuren.
Dus heb ik er kruisje op geborduurd. Helaas is de foto niet scherp, maar ik wilde het jullie toch even laten zien. Volgende week zal ik proberen er een scherpere foto van te maken, bij daglicht, daar zal de komende dagen niets van komen.

Ik ben inmiddels ook al wel aan een nieuw paar sokken begonnen. Dit is het eerste en dus ook enige paar sokken dit jaar dat ik niet brei van restjes, maar van complete bollen.
Ik heb op de haakdagen in Nieuwegein ooit een keer bollen ingeleverd in de bollenbak. Je mag er dan een vergelijkbare hoeveelheid/kwaliteit garen weer uithalen, en ik had een pakketje met 4 bolletjes sokkenwol gekozen.
Ik ken het merk garen niet, maar de kleur sprak me aan. En nu ben ik begonnen aan 1 sok, ja, je leest het goed, ik ben simpelweg bezig met 1 sok, en brei de tweede sok later. Dat kan voor een keertje, omdat het effen garen is. Normaal gesproken vind ik het prettig om 2 exact gelijke sokken te breien, en kies er daarom voor om 2 sokken tegelijk op 1 rondbreinaald te breien. Maar mijn langere rondbreinaalden zijn allemaal bezet met andere projectjes....(oeps), en bovendien weet ik zeker dat de sokken qua kleur identiek worden...(haha).

Ik denk niet dat ik last zal krijgen van second-sock-syndroom, aan dit paar sokken ga ik in de komende feestweek zo af en toe eens wat breien, op rustige momenten. Maar ik verwacht niet dat ik dit paar nog dit jaar af krijg, omdat ik ook gewoon moet werken. Tja, half Nederland heeft 2 weken vakantie, maar (een deel daarvan) verwacht wel dat bouwmarkten alle dagen open zijn, en ik werk dus in zo'n bouwmarkt. We zijn 1e Kerstdag dicht, en nieuwjaarsdag ook, maar verder gewoon alle dagen open.

Ik wil bij deze nogmaals alle lezers heel fijne Kerstdagen wensen, en mocht ik dit jaar niet meer schrijven, ook alvast een heel leuke jaarwisseling!

Tot in 2016!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten