vrijdag 5 juni 2015

We proudly present...

... De zomertop!




Het is af. En, al zeg ik het zelf, het is erg leuk geworden!

We verkopen in onze webshop Cotton 8, en dat wordt veel gebruikt om mee te haken.
Maar, ik vroeg me af hoe het garen bevalt als je ermee breit.
Zou de draad snel splijten, zou het garen stroef over de breinaald glijden, of zou het juist erg prettig garen blijken te zijn om een zomers topje van te breien. En dan zit er maar 1 ding op om hier achter te komen: er zelf mee aan de slag gaan. En ik kan jullie vertellen: het breit heerlijk! Niet 1 keer in de draad gestoken met mijn breinaald, de draad krult niet op tijdens het breien, de steken glijden soepel over de breinaald, kortom: zeer geschikt om een zomers katoenen topje van te breien!

Ik gebruikte 8 kleuren Cotton 8, en breide van onder naar boven. De eerste 5 kleuren op een rondbreinaald (dikte 21/2). Toen de steken verdeeld over rechte naalden, om voor- en achterpand apart te breien. De 6e kleur breide ik in tricotsteek, en de 2 laatste kleuren in luie-weven-steek.
Zo is een leuk, luchtig zomertopje ontstaan.

Ik heb het patroon uitgeschreven, in de maten XS, S en M. Je hebt voor deze maten genoeg aan 8 bollen Cotton 8, 1 bol van elke gebruikte kleur.

We hebben een pakket samengesteld, wat bestaat uit de 8 bollen Cotton 8 inclusief het gratis patroon. Dit pakket is nu te bestellen via onze website: www.debreinaald.nl, voor slechts € 16,50 per pakket, exclusief verzendkosten.

Aanstaande zondag, 7 juni, staan we op de kunstmarkt en braderie in Diever (Dr).
En de zondag daarna staan we op de jaarmarkt in Tweede Exloermond (Dr).
We nemen de pakketten en het topje mee naar de markten, dus als je in de buurt bent, kom dan gezellig even langs!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten